خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین:

نگاه بانک ها معطوف به تقویت منابع نشود/آبیک ۳ وجه اقتصادی و توسعه را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۶۱۲

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: نگاه بانکها نباید فقط معطوف به تقویت منابع شود و باید به اقشاری مختلف توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عیسی قبادی در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک اظهار کرد: با توجه به توسعه شهرها، شهرک های صنعتی و مجتمع های کشاورزی و رفاهی باید نگاهی هم به روستاها داشته باشیم.

وی مهاجرت از روستاها به شهرها را از آفتهای پس از انقلاب ذکر کرد و افزود: این مهم تضعیف روستاها و کاهش تولید و اقتصاد را به دنبال داشته و دارد که می‌طلبد روستاها تقویت شوند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین ادامه داد: بخش عظیمی از جمعیت شهرستان آبیک، جوان و آماده به کار و فعالیت هستند که لازم است از ظرفیت روستاها برای ایجاد مراکز تولیدی و تولیدات روستایی در مقیاس کوچک اشتغال خرد و خانگی  ایجاد کرد.

برای سرمایه گذاری نباید شتابزده عمل کرد

قبادی اضافه کرد: برای سرمایه گذاری در مناطق مختلف نباید خیلی دست و دل بازی کرد و باید توان اکولوژیکی، آمایش سرزمینی، وضعیت محیط زیست، ارتقای توان منابع طبیعی و آبهای زیرزمینی را در نظر گرفت و شتابزده عمل نکرد.

وی خاطرنشان کرد: باید با پیش فرض مسائل مذکور، نسبت به سرمایه گذاری و اقتصاد اقدام کرد تا برای ساکنان منطقه ای که قرار است سرمایه گذاری صورت گیرد، مزاحمت ایجاد نشود.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه برای آبیک بارانداز ملی متصور است مطالعه و برنامه ریزی این مهم در دستور کار قرار دارد و با تحقق این مهم، آبیک مسیر ترانزیتی به بخش مرکزی و تهران را تجربه می‌کند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین افزود: با توجه به تردد روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر از مسیر اتوبان شهرستان آبیک ایجاد بازارهای صنایع دستی، ایجاد پروژه های پوشاک در حواشی مسیر اتوبان ظرفیت خوبی برای اقتصاد این شهرستان محسوب می‌شود که علاوه بر کمک تجاری به شهرستان بدون ایجاد آلودگی، درآمد ایجاد می‌شود.

قبادی ادامه داد: شهرستان آبیک هر سه وجه اقتصادی و توسعه یعنی گردشگری، کشاورزی و صنعتی را دارد و باید اتفاقات خوبی را در این شهرستان رقم زد.

وی اضافه کرد: اینکه بانکها به فکر تقویت منابع خود باشند باید قدری به فکر مصارف خود کنند و رویکردشان کمک و توجه ویژه  به اقشاری همچون کشاورزان و تولیدکنندگان باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز