خبرگزاری کار ایران

مدیر پایگاه جهانی باغ موزه فین کاشان:

حریم جدید باغ فین کاشان تعیین شد/ ممنوعیت هرگونه تخریب و دخل و تصرف در محوطه باغ

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۷۶۳

مدیر پایگاه جهانی باغ موزه فین کاشان از تعیین حریم جدید باغ فین این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا، سمیه فرهادی با اشاره به تصویب حریم باغ فین در سال 1356 گفت: با توجه به روند افزایش ساخت و سازها، تغییر در توپوگرافی زمین های اطراف، از بین رفتن باغ‌های منطقه فین برای اطمینان از حفاظت و صیانت بهتر از این مجموعه جهانی، حریم آن مجددا نیاز به بازنگری داشت که پس از بررسی‌های کارشناسی فراوان از نظر حفاظتی، بصری و کاربردی، حریم جدید تصویب و ابلاغ شد.

فرهادی افزود: پس از ابلاغ تعیین حریم مجموعه میراث جهانی باغ فین کاشان، هرگونه تخریب و دخل و تصرف در محوطه حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد ۵۵۸ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی جرم محسوب و مرتکبین مشمول مجازات‌های قانونی خواهند شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان هم با اشاره به اهمیت تعیین حریم مجموعه میراث جهانی باغ فین کاشان گفت: بر اساس بند 12 ماده 3 قانون اساسنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، یکی از وظایف این وزارتخانه تعیین حریم بناها، مجموعه‌ها، محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی ثبت شده و ضوابط خاص معماری و طراحی داخل حریم است.

مهران سرمدیان افزود : باغ جهانی فین در تاریخ 15/ 9/ 1314 به شماره ۲۳۴ در ردیف آثار ملی ایران قرار گرفت و در سال 2011 به عنوان یکی از ۹ باغ ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز