خبرگزاری کار ایران

در قالب قراردادی با استانداری خراسان جنوبی؛

بنیاد برکت 2800 شغل در نهبندان ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۵۶۳

قرارداد ایجاد 2800 شغل در شهرستان نهبندان میان بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری خراسان جنوبی، با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به امضا رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، این قرارداد در چارچوب تفاهم‌نامه‌ کلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری خراسان جنوبی برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم استان، در حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و به منظور ایجاد یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور به امضای محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و نعمت‌الله رضایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ منابع بنیاد برکت رسید.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ منابع بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این‌باره توضیح داد: پیرو سفر دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی به استان خراسان جنوبی، ستاد تعهد کرده بود که از طریق بنیاد برکت یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی را در نهبندان به عنوان یکی از شهرستان‌های محروم و کم‌برخوردار استان ایجاد کند که با امضای این قرارداد، عملیات اجرایی آن به شکل رسمی آغاز شد.

رضایی راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی را منجر به ایجاد 2800 شغل ذکر کرد و بیان داشت: یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی مذکور در قالب الگوها و مدل‌های اقتصادی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) و «آسمان» (آیین‌نامه‌ سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) عملیاتی می‌شود و حجم کل سرمایه‌گذاری مورد نیاز بالغ بر 800 میلیارد ریال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان خراسان جنوبی، عملیات اجرایی ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود که تمامی طرح‌ها تا سال 1400 به بهره‌برداری کامل برسد.  

معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ منابع بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: این طرح‌های اشتغال‌زایی با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان نهبندان و در رسته‌های شغلی‌ای هم‌چون زنجیره‌ی پرورش شتر، پرورش دام سبک و صنایع دستی ایجاد می‌شود.

رضایی درباره‌ حضور بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در نمایشگاه ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر نیز گفت: بنیاد برکت در این نمایشگاه بخشی از عملکردها و دستاوردهای خود را از آغاز تأسیس تاکنون به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به حضور معاون اول رئیس‌جمهور در غرفه‌ی بنیاد برکت در نمایشگاه ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر اظهار کرد: آقای جهانگیری ضمن استماع گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های بنیاد برکت، در مورد بیمه بودن نیروهای شاغل در طرح‌های اقتصادی بنیاد سئوال کردند که برای ایشان توضیح دادیم که این امکان در قالب قراردادی که با بیمه‌ روستاییان و عشایر منعقده شده، فراهم است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ منابع بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خصوص فعالیت‌های این بنیاد از بدو تأسیس تا به امروز گفت: در این مدت بیش از 90 هزار میلیارد ریال توسط بنیاد برکت در کشور سرمایه‌گذاری شده است که از این میزان، 20 هزار میلیارد ریال صرف حوزه‌های عمرانی و زیربنایی شده و 70 هزار میلیارد ریال نیز به توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی در روستاها و مناطق محروم اختصاص یافته است.

رضایی تصریح کرد: بنیاد برکت تا به امروز 1400 مدرسه، 208 خانه‌ بهداشت، 1500 مسجد و مرکز فرهنگی، 26 هزار مسکن محرومین و 800 پروژه‌ی عمرانی از جمله راه‌ و پل‌سازی، احداث راه‌های روستایی و آبرسانی را در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته اجرا و به پایان رسانده است.

وی افزود: بنیاد برکت همچنین تاکنون در 17 هزار و 400 طرح توانمندسازی اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده است که 14 هزار و 200 طرح در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و به منظور تأمین معیشت و ایجاد اشتغال پایدار با حداقل هزینه‌ها بوده است.  

معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ی منابع بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: این بنیاد از زمان تأسیس تاکنون، در مجموع بیش از 300 هزار شغل در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز