خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان خبر داد:

مرمت و بازسازی سه اثر تاریخی مهم در هرمزگان/ احیای پارک آبی بندر عباس تا 8 ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۶۸۶

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان گفت: امسال بحث مرمت سه اثر تاریخی مهم را تجربه می‌کنیم؛ خانه کاظم در بستک، تلگراف‌خانه جاسک و ساختمان کلاه‌فرنگی که پیش‌بینی‌شده است تا سال ۹۸ مرمت آنها به اتمام برسد.

به گزارش ایلنا، رضا برومند در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: ساختمان کلاه‌فرنگی در حوزه علمیه در اولویت مرمت و بهسازی قرار دارد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های هفته گردشگری با حضور در نماز جمعه و راه‌اندازی میز خدمت و پاسخگویی به نمازگزاران آغاز خواهد شد.

برومند اضافه کرد: برگزاری دو سمینار آموزشی در روز یکشنبه آینده از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری است. یکی از سمینارها با نام “چگونه ارزان و ارزشمند” با حضور اساتید برگزیده ملی در سالن اداره کل منابع طبیعی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان،  خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سمینارها در خصوص مدیریت تورهای ورودی و خروجی ویژه راهنمایان گردشگری و خدمات مسافری خواهد بود که در سالن جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری روز چهارشنبه با حضور استاندار هرمزگان برگزار خواهد شد که قرار است از برگزیدگان جشنواره “هرمز من” تجلیل شود و سه اثر فیلم و ۱۰۹ عکس برگزیده نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

برومند بیان کرد: دوشنبه آینده افتتاح رشته گردشگری در هنرستان کاردانش جزیره هرمز یکی از برنامه‌های هفته گردشگری است که طبق قرارداد با آموزش‌وپرورش رشته گردشگری به کاردانش هنرستان جزیره هرمز افزوده و مراسم نمادین این اقدام در جزیره هرمز برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهارکرد: مسیرهای گردشگری مذهبی در هرمزگان بررسی وشناسایی و برنامه ریزی شده است تا در این زمینه از این پتانسیل استان هرمزگان نیز استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با بیان اینکه از اپلیکیشن گردشگری هرمزگان در هفته گردشگری رونمایی خواهد شد، گفت: رونمایی از پرتال جامع گردشگری یکی از اقدامات اساسی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هفته گردشگری است.

وی با بیان این نکته که دو پایگاه ملی بافت تاریخی را در بندرکنگ و لافت ثبت کردیم،عنوان کرد: شهر بندرلنگه به‌عنوان شهر گلابتون ثبت ملی شده است و می‌توان گفت که این اولین ثبت ملی استان هرمزگان است.

برومند ادامه داد: با سیستان بلوچستان جهت برنامه‌ریزی برگزاری هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان توافق کردیم که تا آذرماه دریکی از شهرهای شرقی هرمزگان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان ،بیان کرد: جمع‌آوری سوله معدن خاک سرخ که در حریم معدن هرمز قرار داشت یکی از اقدامات خوب سازمان میراث فرهنگی بود که مدت‌ها حل‌نشده باقی‌مانده بود.

برومند با ذکر این نکته که جشنواره ملی غذاهای دریایی و نمایشگاه گردشگری در اسفندماه به میزبانی هرمزگان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: مطالعات احداث پهنه‌های گردشگری به پایان رسیده است یعنی اطلاعات زیر بنایی موردنیاز توسط تیمی از دانشگاه هرمزگان جمع‌آوری‌شده است.

برومند اظهارکرد: باوجوداینکه در تعطیلات نوروز سال جاری اغلب استان‌ها با کاهش ورود گردشگر روبرو بودند در استان هرمزگان شاهد افزایش گردشگر بودیم.

وی با اشاره به اینکه رونق گردشگری ارگانیک در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: مجموعه پارک آبی فعالیت‌های خود را بار دیگر شروع کرده است و امیدواریم تا هشت ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی ابراز کرد: در مدت مدیریتم رتبه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محاسبه شاخص‌های تخصصی از ۳۱ به ۲۵ رسیده است و در تلاش هستیم که در شاخص‌ها از میانگین کشور پایین‌تر نیاییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز