خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد؛

تصویب ۲۰۰ مورد قانون جدید و به روز در مجلس

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۱۷

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به تصویب ۱۰ هزار مورد قانون طی ۱۰۰ سال فعالیت قوه مقننه در ایران اشاره کرد و گفت : از این میان ، مجلس شورای اسلامی تاکنون دو هزار مورد قانون ناکارآمد را حذف کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید امیرحسین قاضی زاده در نشست بررسی مشکلات شرکتهای دانش بنیان خراسان رضوی در مشهد گفت: در همین چارچوب تاکنون مجلس شورای اسلامی ۲۰۰ مورد قانون جدید و به روز را به تصویب رسانده است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در دوره جدید تصویب قوانین کارآمد و راهگشای مشکلات روز جامعه را مد نظر دارد و در این راستا تاکنون تلاش بسیار خوبی صورت گرفته است.  

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به تصویب طرح‌ها در مجلس بر اساس ارائه لوایح اشاره و بیان کرد:  لوایح پیش از ورود به صحن مجلس می بایست از پشتوانه کار کاشناسی بر اساس نیازهای محیطی و اجتماعی برخوردار باشند.

وی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی موظف می شود با لحاظ نظرات کاربران ذیربط، لوایح رسیده را در کمیسیونهای مجلس مورد بررسی قرار دهد.  انجمنهای ملی و اتحادیه ها نیز باید طرحهای مورد نظر خود را با جمع بندی کار شناسی ارائه کنند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تلاش می کنند قوانین را متمرکز نموده تا از این طریق دایره شمول آنها بیشتر شود.

قاضی زاده همچنین بر استفاده از ظرفیت مجلس شورای اسلامی برای قانونگذاریهای راهگشای کسب و کارهای دانش بنیان تاکید و بیان کرد: در مجلس هشتم تبیین فضای کسب و کار تازه شروع شده بود و هرچه جلوتر رفتیم مشکلات بیشتری نمایان شد. در این دوره از مجلس با شناسایی معایب و رفع مشکلات اوضاع بهتر شده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از تصویب قوانین حامی شرکتهای دانش بنیان با هدف نیل به تولیدات علمی مورد نیاز جامعه و دستیابی کشور به خودکفایی در زمینه های مختلف، استقبال می کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز