خبرگزاری کار ایران

شب گذشته برپا شد؛

مراسم عزاداری سنتی و تعزیه خوانی در بومهن

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۶۳۱

مراسم "سوگ سالار مهر" شب گذشته با همکاری انجمن‌های فرهنگی هنری مصادف با هفتم شهادت سرور و سالار شهیدان در فرهنگسرای مهر بومهن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان پردیس، در این مراسم  بخشدار بومهن، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بومهن،  رئیس اداره ارشاد اسلامی، روسای انجمن های فرهنگی شهرستان و مردم عزادار حضور داشتند و هنرمندان این شهر به اجرای مراسم تعزیه، نوحه خوانی، مداحی و شعرخوانی پرداختند.

بخشدار بومهن در گفت‌وگو با ایلنا به گسترش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در شهر بومهن به دلیل حضور اقوام متعدد با فرهنگ‌های اصیل اشاره کرد و گفت: محرم امسال برنامه‌های ارزنده فرهنگی و مذهبی در بخش بومهن توسط مداحان و  هنرمندان این شهربا همکاری  هیات‌ها برگزار شد .

خدادادی ضمن امیدواری از  بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌ها در ترویج فرهنگ دینی  و اثرگذاری آن در میان جوانان گفت:  برنامه های ایام سوگواری در تمام بخش‌های شهرستان پرشور بود و در بومهن به‌دلیل قدمت این شهر و حضور اقوام مختلف با شور و حال بیشتر و محتوای خوبی برپا شد.

خدادادی در پایان به حضور و همکاری خوب دهیاری و شوراها  در برپایی آیین سنتی در روستای این بخش  نیز اشاره کرد و افزود: حسینیه ده سیاهبند با قدمتی ۳۰۰ ساله از جمله برپاکنندگان برنامه های مذهبی و تعزیه خوانی در ایام محرم است که  نقش گسترده ای در شناساندن فرهنگ عاشورایی به مردم دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز