خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا با اولویت‌های استان همسو باشد

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۶۲۳

استاندار یزد با تاکید بر رفع موانع تولید استان گفت: ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و طرح‌های اشتغال‌زایی باید با اولویت‌های استان ازجمله اشتغال نیروهای بومی تحصیل‌کرده هم‌خوانی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت:‌ ایجاد شغل برای نیروهای بومی و فارغ‌التحصیلان اولویت اصلی اشتغال‌زایی در استان یزد است.

وی ‌ادامه داد: باید حمایت‌های خود در بحث تسهیلات و سایر اتفاقاتی که می‌تواند برای واحدهای تولیدی و اقتصادی رخ دهد را به سمتی ببریم که باری از وضعیت اشتغال و بیکاری استان، بردارند.

طالبی با بیان اینکه این موضوع مهم‌ترین ‌نکته‌ای است که در بررسی‌ها و کارهای کارشناسی باید مورد توجه باشد، ‌افزود: فلسفه وجودی پرداخت این تسهیلات حفظ اشتغال یا ایجاد شغل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: در حفظ اشتغال که بحث سرمایه در گردش را داریم، باید زمینه به صورتی باشد که این تسهیلات به واحدهایی پرداخت شود که اگر آنها را حمایت نکنیم موجب تعطیلی واحد و از دست رفتن اشتغال موجود می‌شود.

طالبی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت هم ایجاد اشتغال در این واحدها باید بتواند بار بیکاری در استان را برطرف کند، گفت: در ایجاد اشتغال اولویت‌هایی داریم که باید درنظر گرفته شود و برای تحقق آن تلاش کنیم‌.

استاندار یزد ادامه دا‌د: اشتغال نیروهای بومی و تحصیل‌کرده دو موضوع و اولویتی است که اگر مدنظرمان نباشد هیچ اتفاق خاصی قرار نیست در استان رخ دهد و همچنان نرخ بالای بیکاری را در استان خواهیم داشت و از دست رفتن منابعی که خیلی در شرایط فعلی توجیه ندارد را خواهیم دید.

وی افزود: این که گفته شود بیش از یک هزار اشتغال با تسهیلات مصوب این جلسه، ایجاد می‌شود رافع تکلیف ما نیست و ما باید بر روی این موضوع نظارت دقیق داشته باشیم.‌

طالبی در پایان سخنان خود خواستار شد: فرآیند و مکانیزمی طراحی شود تا لیست اشتغال های جدید ‌در استان از محل پرداخت تسهیلات در جلسات بعدی به دستگاه های متولی و برای اطلاع مردم در راستای شفافیت و پاسخگویی به انتظارات و توقعات جامعه آماده و ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز