خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

طرح کارورزی تکمیل کننده آموزش‌های دانشگاهی است/ کارفرمایان در این طرح مشمول قانون کار نیستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۲۷۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با تاکید بر توجه کارفرمایان به طرح کارورزی گفت: طرح کارورزی تکمیل کننده آموزش های دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی در جمع فعالان صنعتی و کارآفرینان یزدی با اشاره به مزیت‌های طرح کارورزی اظهار داشت : وزارت تعاون در قالب حمایت از کسانی که متقاضی کار هستند چند طرح پیشنهاد داده که خروجی مثبت در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه طرح کارورزی از جمله این طرح ها است ادامه داد: این طرح ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی از مقطع لیسانس است که در قالب آن، دولت به مدت سه ماه حق الزحمه کارورزی را پرداخت خواهد کرد و کارفرما پرداختی در این زمینه نخواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد اضافه کرد: بر اساس طرح کارورزی،افراد فارغ التحصیل دانشگاهی پس از ثبت نام در سامانه کارورزی و احراز صلاحیت، از سوی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واحدهای تولیدی و اقتصادی برای طی دوره کارورزی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه دولت برای ترغیب کارفرمایان به جذب این افراد پس از اتمام دوره کارورزی مشوق بیمه‌ای برای کارفرمایان در نظر گرفته است افزود: کارفرما به ازای هر دو نفر بیمه شده می‌تواند یک نفر کارورز جذب کرده ضمن اینکه مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی نخواهد بود و صرفا در طول دوره بیمه مسئولیت مدنی کارورز از طرف اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود.

ریاحی از دیگر مزایای این طرح را معافیت پرداخت حق بیمه کارفرما برشمرد و عنوان کرد: در صورت جذب و به کارگیری جوانان دانش آموخته دانشگاهی از بین گروه هدف این طرح برای مدت تقریبا دوسال از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما معاف می‌شوند و این سهم توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: فرصت خوبی فراهم شده تا کارآفرینان استان در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی و تعاون از این ظرفیت بهره مند شوند ضمن اینکه می توانند اگر نیروی کاری مد نظرشان است را به سامانه معرفی کرده و سپس به کارگیری کنند.

به گزارش ایلنا، طرح کارانه اشتغال به عنوان یکی از طرح‌های اشتغالزای دولت ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که سه طرح «کارورزی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار»، «مهارت آموزی در محیط کار واقعی» و «مشوق بیمه‌ای کارفرمایی» را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز