خبرگزاری کار ایران

فرمانده پلیس راه کشور در جمع خبرنگاران قزوین بیان کرد:

پیش‌بینی ساخت پاسگاه‌های پلیس در راه‌های جدید الاحداث / لزوم تجهیز آزادراه‌ها به سیستم روشنایی/تسریع در تعیین تکلیف سواری پراید

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۹۷۵

فرمانده پلیس راه کشور گفت: با وزارت راه و شهرسازی هماهنگی و تبادل‌نظر صورت گرفته که در راه‌های جدید، محلی برای احداث پاسگاه پلیس راه پیش‌بینی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سردار سیدتیمور حسینی در سفر به استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از تصادفاتی که در معابر آزادراهی به وقوع می‌پیوندد، به دلیل کم بودن میدان دید رانندگان است و سرعت‌ها هم که بالا است در نتیجه، خیلی سریع رانندگان در شرایط  تصادفات قرار می‌گیرند.

وی افزود: طبق همکاری صورت گرفته بین وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی، امید است تمام معابر آزادراهی مجهز به روشنایی شوند و سایر معابر بزرگراهی و راه‌های اصلی که در مقاطعی نیاز به روشنایی دارند، به سیستم روشنایی مجهز شوند.

فرمانده پلیس راه کشور در خصوص افزایش جریمه‌های رانندگی ادامه داد: طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 89، هر سه سال یک بار افزایش میزان جریمه‌های راهنمایی و رانندگی باید انجام شود که تدابیر لازم در این زمینه از طریق هیأت نظارت رئیس ناجا باید ابلاغ ‌شود.

حسینی با بیان اینکه آمایش پاسگاه‌ها نیاز به یک بازنگری دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه شاهد ایجاد راه‌های جدید هستیم، در راه‌هایی که به واسطه افتتاح بزرگراه‌ها و آزادراه‌های جدید ایجاد می‌شوند جانمایی پاسگاه‌ها و آمایش سرزمینی باید بازنگری شود.

وی خاطرنشان کرد: جانمایی پاسگاه‌ها و آمایش سرزمینی در دست مطالعه بوده و با وزارت راه و شهرسازی هماهنگی و تبادل‌نظر دراین زمینه صورت گرفته که در راه‌های جدید محلی برای احداث پاسگاه پلیس راه پیش‌بینی شود.

این مسئول تصریح کرد: پیشگیری از تصادف و کاهش صدمات و تلفات جانی دو مقوله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد این در حالی است که در فرایند خروج پراید از چرخه ترافیک، پلیس یک عضو است و در این زمینه عزم جدی دارد اما به تنهایی نمی‌تواند خیلی از اتفاقات را رقم بزند و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه ورود یافته و عزم جدی داشته باشند.

فرمانده پلیس راه کشور افزود: امروز در یکی از شهرستان‌های استان فارس تصادف هشت وسلیه نقلیه صورت گرفته که شامل هفت پراید و یک پژو بوده که عدد و رقم زیبنده‌ای نیست و هر چه زودتر باید در خصوص این وسیله نقلیه‌ای که بیشترین تصادفات و تلفات را دارد تعیین تکلیف شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز