خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور در البرز :

33 درصد سمن ها در کشور غیر فعال هستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۵۰۴

معاونت مشارکت امور اجتماعی وزارت کشور با اشاره به فعالیت 67 درصد از کل سمن های کشور، اظهار داشت: سیاست ما در حال حاضر، توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد است که در دولت حاضر، توسعه این سازمانها با 100 درصد افزایش همراه بوده و تلاش خواهد شد با آموزش و توانمندسازی سازمان ها و انجام نظارت کیفی، این سمن ها بتوانند سالانه در امور محوله مشارکت خوبی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمال اکبری در حاشیه پنجاه و هشتمین کنگره علمی، فرهنگی ورزشی کانگ فوتوآ21 که با حضور مسئولان البرز و پیشکسوتان ورزش کانگ فوتوآ21، برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: در کشور سازمان‌های مردم نهاد گسترده‌ای در حال فعالیت هستند که در سه سطح ملی، استان و شهرستانی و برخی در جوامع بین المللی فعالیت دارند.

وی گفت: امروزه سازمان های مردم نهاد در توسعه حوزه‌های مداخلات اجتماعی و در راستای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط و امید اجتماعی در حوزه‌های پرورشی، فرهنگی و محیط زیست با رویکرد افزایش نشاط، فعالیت می کنند.

معاون وزیر کشور، گفت: از 20 هزار سمن های مردمی، 67 درصد فعال و بقیه نیمه فعال یا غیر فعال هستند.

اکبری با اشاره به اینکه سمن‌ها به خوبی وظایفشان را انجام داده‌اند، گفت: هنوز در اوایل مسیر قرار داریم اما شاهد هستیم که سازمان‌های مردمی در تمام امور اجتماعی استان‌های خود مداخله می‌کنند چرا که این از بهترین نوع مشارکت‌هاست که در توسعه پایدار و منطقی کشور دنبال می شود.

وی در ارتباط با سازمان های مردمی که در حوزه بین المللی فعال هستند، گفت : در حال حاضر حدود 70 سمن بین المللی دوستی، فعال هستند که برای دوستی ملت ایران با کشورهای دیگر تلاش می کنند و عمدتا خواهان  صلح و دوستی کشورها هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز