خبرگزاری کار ایران

‌‌‌‌فرماندار اردکان:

معادن اردکان منبع تولید ریزگرد هستند/ بیش ‌از ۹۰ درصد معادن با توان غبارزایی بالا در محدوده اردکان

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۲۵۷

‌‌‌‌فرماندار اردکان با بیان این‌که بیش‌تر مشکلات آلودگی هوا به علت شرایط برودت هوا در زمستان رخ می‌دهد، گفت: معادن اردکان عمده منبع تولید ریزگرد هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز شهابی زاد با بیان اینکه اردکان رتبه چهارم استان یزد در مبارزه با آلودگی هوا را دارد، اظهار داشت: بیش‌ترین تعداد صنایع فولادی، سنگ‌شکن و... در این شهرستان واقع شده و مشکلات زیادی در خصوص آلودگی هوا و محیط زیست شکل گرفته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌وی ادامه داد: براساس تحقیقات اخیر درباره کانون‌های مولد گرد و غبار استان، بیش‌از ۹۰ درصد معادن با توان غبارزایی بالا در محدوده شهرستان اردکان قرار دارد که این رقم قابل توجه است.

‌‌‌‌‌‌‌فرماندار اردکان با بیان اینکه در اولویت‌های مبارزه با آلودگی، شهرستان اردکان علی‌رغم وسعت بالا و صنایع متعدد مادر، پس از اشکذر، میبد و یزد در رتبه چهارم قرار گرفته است اضافه کرد: این آمار بدین معناست که ادعاهای موجود که اردکان را در صدر شهرستان‌های آلوده استان قرار می‌داد؛ واقعیت ندارد؛ هرچند باید تلاش‌ها در این راستا مضاعف شود.

‌‌‌‌‌‌وی، معادن شهرستان را عمده منابع تولید ریزگرد دانست و افزود: هماهنگی لازم برای نظارت بیش‌تر دستگاه‌های استان و شهرستان بر معادن و راه‌های دسترسی آن‌ها به‌عمل خواهد آمد.

شهابی زاد، کار علمی و تحقیقاتی از سوی دانشگاه‌ها و مراکز علمی با حمایت صنایع مختلف و نیز استفاده از اعتبارات پژوهشی استان را در این خصوص خواستار شد و عنوان کرد: روش‌های سنتی و اکتفا به آن‌ها توان مبارزه با حجم ریزگردها و سایر آلودگی‌ها را نخواهد داشت.

‌‌‌‌‌‌‌‌فرماندار اردکان اظهار داشت: کار علمی و مستند و تصمیم‌گیری براساس آن باید در حوزه محیط‌زیست شهرستان مدنظر قرارگیرد و برخی اظهارنظرها از سوی افرادی غیرکارشناس که در رسانه‌ها صورت گرفته، نگرانی‌های جدی‌ای در بین مردم به‌وجود آورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز