خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

وزش باد با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت در زابل/ کاهش دید افقی در شمال استان

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۲۲۳

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت هوای امروز سیستان و بلوچستان گفت: از عصر روز گذشته وزش باد در نواحی شمال استان شدت گرفته و سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا شد.

حیدری افزود: از عصر دیروز تا صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۲۷ متر بر ثانیه معادل ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۴۴۳ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۳ برابر حد مجاز رساند.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید تمام پنج شهرستان شمال استان را فرا گرفته است، ادامه داد: علاوه بر زابل، وزش باد در زهک نیز موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی به ۲۰۰۰ متر شد.

حیدری با اشاره به اینکه دیروز در زاهدان نیز وزش باد شدید سبب کاهش دید افقی به ۳۰۰۰ متر شد و کیفیت هوای این شهر را به شدت کاهش داد، گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود وزش باد‌های ۱۲۰ روزه همچنان در شمال استان ادامه داشته باشد. البته پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد تا چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت سرعت وزش باد بین ۷۰ تا ۹۵ و گاهی بیش از ۹۵ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

حیدری تصریح کرد: در این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوبی علاوه بر افزایش غبار، وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر نسبت به شمال استان انتظار می‌رود. همچنین احتمال اختلال تردد در جاده‌های مناطق شمال و غرب سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان - زابل، زاهدان- بم و ایرانشهر - بم وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز