خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد:

پیش‌بینی مشوق‌هایی برای سهم کارفرمایی و طرح تامین مالی خرد/ایجاد بیش از 18 هزار شغل با پرداخت تسهیلات رونق تولید

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۹۴۱

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مشوق‌هایی برای سهم کارفرمایی و طرح تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری، نوسازی مسکن، هنر و فرهنگ و بازآفرینی شهری تعیین و پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمدباقر نوبخت امشب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که در سالن باغستان برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه سرمایه در گردش، کشاورزی، معیشت مناطق مرزی از طریق توسعه باغات، بازسازی و نوسازی واحدها، طرح‌های دانش بنیان و در عرصه میراث فرهنگی مشوق‌هایی برای سهم کارفرمایی و طرح تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری، نوسازی مسکن، هنر و فرهنگ و بازآفرینی شهری تعیین و پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تعریف طرح با هشت برنامه در سطح ملی از سوی سازمان برنامه و بودجه برای رونق تولید افزود: در این طرح بخشی مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت است که در این بخش تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های ملی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، بازسازی و نوسازی طرح‌ها، توسعه خوشه‌های صنعتی و خدماتی و دادن تسهیلات سرمایه در گردش لحاظ و پیش‌بینی شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اختصاص در سطح ملی ۴۵ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان برای رونق تولید تسهیلات بانکی ادامه داد: دولت از منابع وجوه اداره شده هم ۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان برای این کار پرداخت می‌کند.

نوبخت اضافه کرد: همچنین از سوی دولت  ۱,۹۸۹ میلیارد تومان یارانه تسهیلات و ۲,۵۸۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض هم پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با پرداخت تسهیلات دولت در سطح ملی در راستای رونق تولید،  با برنامه‌ریزی باید بتوانیم ۹۸۶ هزار و ۹۹۸ فرصت شغلی ایجاد کنیم ؛ در این زمینه سهم هر وزارتخانه مشخص شده و موافقت‌نامه امضا شده و ۲۰ درصد از این اعتبارات هم به تمام وزارتخانه‌ها پرداخت شده است.

نوبخت تصریح کرد: سهم استان قزوین در بخش تسهیلات رونق تولید ۱,۵۶۲ میلیارد تومان است که مبلغ ۴۵ میلیارد تومان وجوه اداره شده ۹۰ میلیارد تومان یارانه تسهیلات و ۵۷ میلیارد تومان هم کمک بلاعوض تعیین شده است.

وی افزود: با این تسهیلات پرداختی رونق تولید باید برای ۱۸ هزار و ۳۸۴ نفر از جوانان فرصت شغلی ایجاد شود.

نوبخت یادآورشد: استانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس بودج‌ ریزی بر مبنای عملکرد، وارد کار شوند چرا که سهم هر وزارتخانه مشخص شده و باید در جغرافیای ایران انجام شود.

وی مطرح کرد: در سفرهای استانی سهم هر منطقه اعلام می‌شود و نمایندگان، استانداران و سازمان‌ها باید پیگیری کنند تا کارها خروجی مطلوب را داشت باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز