خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

حادثه غرق شدن 3 دختر بچه در منطقه دشتیاری/ قربانیان می‌خواستند آب به خانه ببرند/ نبود آب لوله‌کشی عامل بروز فاجعه

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۶۲۴

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از حادثه غرق شدن 3 دختربچه در منطقه دشتیاری خبر داد.

علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن ابراز تاسف از این حادثه گفت: این 3 دختربچه به نام‌های منیره و مریم خدمتی و یسرا دلشب از روستای کموبازار هستند که برای برداشت آب به داخل هوتگ افتاده و غرق شدند.

وی افزود: این حادثه هیچ ربطی به آموزش و پروش ندارد چرا که مدارس این استان به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرمسیری در تاریخ 31 اردیبهشت ماه تعطیل شده‌ است.

مرادی ادامه داد: ما می پذیریم که این دانش آموزان در طول سال تحصیلی گذشته در مدارس تحت نظارت آموزش و پرورش مشغول به تحصیل بوده اند ولی غرق شدنشان داخل گودال ربطی به آموزش و پرورش ندارد.

 وی تصریح کرد: هوتک نام گودال مصنوعی و یا طبیعی نسبتاً بزرگی در روستاها است که آب حاصل از بارندگی‌ها در آن هدایت و جمع آوری شده و در طول سال به مصارف کشاورزی و آشامیدنی انسان و حیوانات اهلی و وحشی می‌رسد، این گودال در زبان بلوچی در منطقه بلوچستان به هوتِگ مشهور است.

وی عنوان‌کرد: امیدوارم مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسانی به فکر بوده و بعد از گذشت چهل سال از انقلاب با مسئولیت‌های‌شان آشنا شوند چرا که اگر آب این منطقه لوله کشی بود قطعا ما شاهد چنین حادثه تلخی نبودیم و این 3 کودک جان‌شان را از دست نمی دادند.

روستای کموبازار یا ولی محمد بازار در 2 کیلومتری شهر پلان واقع شده و پلان در 70 کیلومتری چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز