خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری لرستان خبرداد:

سیل یازده‌هزار و 300 میلیارد ریال به راه‌های لرستان خسارت زد

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۹۰۹

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: سیل فروردین امسال یازده‌هزار و 300 میلیارد ریال به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس شرفی اظهار داشت: در حال حاضر تمام راه‌های اصلی، فرعی و روستایی بازگشایی موقت شدند و تردد در آنها جریان دارد.

وی افزود: در جریان سیل بیش از 600 دستگاه پل در استان آسیب جدی دیده و 206 دستگاه پل نیز به‌طور کامل تخریب شده که تاکنون پل‌های فلزی، خرپایی، دوآب، چم شهران، زورانتل و زیودار نصب شده و پل‌های کلات زیودار و حیاط الغیر در دست اقدام هستند.

شرفی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار اقدامات لازم و موثر برای ترمیم و بهسازی راه‌ها انجام خواهد شد اما تاکنون اعتبارات مورد نیاز به استان ابلاغ نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی بدون توجه به ماده 17 قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن و بدون کسب مجوز از اداره کل راهداری لرستان نسبت به حفاری و لوله گذاری در حریم قانونی راه‌ها اقدام کرده است.

شرفی ادامه داد: این امر علاوه بر اینکه باعث تجاور به حریم راه و آسیب جدی به جسم راه شده در هنگام بازگشایی مسیرها نیز ناگزیر به تاسیسات آنها خسارت وارد می کند.

وی گفت: انتظار می‌رود مسوولان و کارکنان شرکت آبفار لرستان با استناد و احترام به قانون ایمنی راه‌ها نسبت به رعایت ایمنی و کسب مجوز از این اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقدام کنند.

شرفی در پایان یادآور شد: با استناد مصوبه هیات‌وزیران در تاریخ 26 /11 /81 تمام دستگاه‌های امور زیربنایی باید در خارج از حریم جاده نسبت به عبور تاسیسات اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز