خبرگزاری کار ایران

بابک دین‌پرست:

واحدهای مشکل‌دار البرز نیازمند رصد و رفع موانع تولیدند/از تعطیلی واحدهای تولیدی جدا خودداری کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۰۴۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: اولویت اول ما باید این باشد که حتی یک واحد تولیدی تعطیل نشود و در سالی‌که با حضور دشمنان مشکلات اقتصادی زیادی داریم باید اشتغال را حفظ کنیم.

به گزارش ایلنا، بابک دین پرست بعدازظهر چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز در سال‌جاری که در منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد، اظهار کرد: وقتی البرز موقعیت خوبی در جغرافیا و یا زمینه‌های تولیدی و صنعتی دارد باید در ایجاد بسترهای اشتغال، فعال‌تر وارد عمل شود. فرمانداران در سال اقتصاد مقاومتی باید بر روی این موضوع متمرکز شوند و در خصوص مسائلی از جمله فعال کردن واحدهای تولیدی گام بردارند.

وی گفت: در شرایطی که سالی خطیر داریم و طبق سخنان رهبر انقلاب سال رونق تولید است ما باید آرایش جنگی گرفته و میزهای‌مان سنگر حمایت از تولید شود. اولویت اول ما باید این باشد که حتی یک واحد تولیدی تعطیل نشود، اشتغال نیز باید حفظ شود آن‌هم در سالی که این همه مشکلات داریم و دشمنان ما زیاد  هستند و باید پوزه آنها را به خاک بمالیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به اینکه مدیران البرز بسیار فعال و توانمند هستند، بیان کرد: باید تلاش ها روز افزون شود و خستگی ناپذیر کار کنیم.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت توزیع برق نیروی برق استان البرز گفت: طبق وعده‌ای که داده‌اید تا چهل روز دیگر نیمی از این تعهد استقرار پست 400 کیلوولتی البرز باید برای توسعه فعالیت واحدهای صنعتی - تولیدی شهرک های صنعتی استان واگذار شود و این قول را در حضور رسانه ها از شما گرفته ایم.

دین پرست با اشاره به اینکه البرز ظرفیت گردشگری خوبی دارد که می‌تواند از آن بهره‌برداری کند، افزود: نرخ مشارکت اقتصادی البرز در سال ۹۷ نسبت به سال قبل آن ۱.۲ درصد افزایش داشته که پیام خوبی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور توضیح داد: در سال قبل سهم استان البرز از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری ۱۶۱ میلیارد تومان بود که ۷۸.۵ میلیارد تومان آن به این استان ابلاغ شده و تا ۱۶ اردیبهشت سال جاری ۵۸ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

وی با این توضیح که سهم سرمایه‌گذاری خارجی به‌دلیل تحریم‌ها با کندی انجام شده، بیان کرد: سال گذشته ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با ۱۸۲ میلیون یورو در البرز صورت گرفته که سهم اشتغال آن ۳۳۶ نفر بوده است‌.

دین‌پرست با اشاره به اینکه در گروه واحدهای اقتصادی دو دسته واحدهای اقتصادی مشکل‌دار و بحرانی داریم، ادامه داد: در استان البرز ۳۱ واحد مشکل دار با اشتغال ۳ هزار و ۷۳۶ نفر داریم که نیاز به رصد دارند و باید در کار گروه تسهیل به این موارد رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه گزارش عملکرد بخش خصوصی در البرز نیز خوب و قابل توجه است، تاکید کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نیز اختیارات خوبی برای پیگیری مصوبات در سطح ملی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به اولویت‌های ویژه اقتصادی برای سال ۹۸ افزود: شناسایی واحدهای تولیدی راکد و بررسی رفع تملک واحدهای تولیدی- صنعتی از جمله این موارد است که باید بررسی شود.

دین‌پرست افزود: سامانه‌هایی از جمله سامانه مجوزهای کسب و کار کشور، سامانه دادور برای شناسایی و تکمیل درخواست و صدور جواز و یا مرکز تماس فوریت‌های کسب و کار به نام یاور را در کشور داریم که بسیار ارزنده و مفید هستند.

وی توضیح داد: پیشنهادات خیلی خوبی داریم که امیدواریم یکی از آنها تصویب شود و آن در راستای اختیاراتی است که کارگروه‌های تسهیل دارند و با استفاده از آن می‌توان برای جلوگیری از اقدامات اجرایی، قضایی و عملیاتی بر علیه واحدهای تولیدی اقدام کرد که اگر مصوب شود دیگر نمی‌توان‌ به راحتی هر واحد تولیدی را تعطیل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز