خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان مطرح کرد:

برخی روستاهای استان هنوز زیر آب هستند/ نگران شیوع بیمار‌ی‌ها هستیم/ مشکلات اجتماعی سیل همچنان گریبانگیر مردم منطقه است

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۰۲۴

استاندار خوزستان گفت: هنوز ورودی آب به سدهای استان بالاست و روستا‌هایی در حوضه کرخه زیر آب هستند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا شریعتی با اشاره به اینکه هنوز ورودی آب به سدهای استان بالاست و روستا‌هایی در حوضه کرخه زیر آب هستند، گفت: باید در خصوص وضعیت آب شهری و روستایی مراقبت بیشتری شود و به شهر‌های سیل‌زده به‌صورت ویژه توجه شود.

وی افزود: سیل تمام‌نشده و تازه مسائل اجتماعی و انسانی سیل گریبان ما را می‌گیرد. باید با برنامه‌ریزی وکار همه‌جانبه مانند زمان سیل، مسیر را ادامه دهیم تا بتوانیم موفق شویم و باید در کنار هم تلاش کنیم تا مسائل بحران و پس از بحران مدیریت شوند.

شریعتی در خصوص بهداشت در کمپ های سیل زدگان بیان داشت: از بروز بیماری‌های واگیر، مسائل اجتماعی و روانی پس از سیل و موارد دیگر جلوگیری شود آهک پاشی مخصوصاً در روستا‌های سیل‌زده و کمپ‌ها باید به‌صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد در صورت لزوم دانشگاه‌های علوم پزشکی روند صحیح آهک پاشی را به متولیان امر آموزش دهند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اکنون در نزدیکی پیک بیماری "التور" هستیم که با توجه به گرمای هوا نگرانی وجود دارد باید از بروز بیماری‌های التور و امثال آن جلوگیری شود در غیر این صورت هیچ کاری نکرده‌ایم.  البته غذایی که بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود نظارت و بررسی می‌شود، اما همه تلاش جهت برچیده شدن عمده کمپ‌ها است.

استاندار خوزستان با اشاره به دستاورد‌های سیل، گفت: در مدیریت سیل در مقایسه با استان‌های دیگر عملکرد خوبی داشته‌ایم و به‌گونه‌ای عمل شد که کمترین مشکلات رخ داد. نباید با غفلت، همه این زحمات به هدر برود و تبعاتی پیش بیاید. مراکز بهداشت مراقبت‌های لازم را انجام دهند. نباید اجازه دهند بحران پیش بیاید و سپس ورود کنند و اقدامات لازم را باید پیش از آن انجام دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: اولویت رسیدگی به وضعیت بهداشت حمیدیه است و اقدامات لازم مانند آهک پاشی و امثال آن باید سریعاً انجام شود و در صورت نیاز یکی از شهرستان‌ها که دچار سیل نشده است معین حمیدیه شود و به کمک حمیدیه بیاید.

استاندار خوزستان گفت: جهادکشاورزی و دامپزشکی در خصوص تعیین تکلیف گندم‌های زیرآب هماهنگی لازم را داشته باشند و مشخص شود گندم‌ها قابلیت مصرف دام را دارند یا خیر تا سپس زمین‌های کشاورزی برای کشت تابستانه آماده شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز