خبرگزاری کار ایران

مرتضی فتاحی هشدار داد:

دسته‌های ملخ مهاجر به استان یزد نزدیک شدند/وعده دولت برای خسارت مگس مدیترانه‌ای عملی نشد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۳۸۰

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی یزد با تاکید بر آمادگی برای مبارزه و مهار خطر ملخ ها از نزدیک شدن دسته‌های ملخ مهاجر به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی فتاحی اظهار داشت: مسئولان شهرستان‌های ابرکوه و خاتم که احتمال ریزش ملخ ها در این مناطق بیشتر از سایر نقاط استان است باید تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی مبارزه با این پدیده را برای پیشگیری از خسارت به بهره برداران و نیز حفظ عرصه های کشاورزی و طبیعی منطقه مهم و تاثیر گذار عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر هشت استان با حمله ملخ ها درگیر هستند و هم‌اکنون به نزدیکی استان یزد رسیدند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد در ادامه اضافه کرد: با وجود وعده‌ها و مصوبه هیئت دولت در پرداخت 10 میلیارد ریال جبران خسارت آفت مگس مدیترانه‌ای، تاکنون این مصوبه عملی ‌نشده است.

وی افزود: سازمان جهانی فائو نظارت مستقیم بر روی آفت ملخ صحرایی در سطح جهان را دارد و مناطق پراکنش این آفت غرب و شمال آفریقا، کشورهای حاشیه دریای سرخ و خلیج فارس، شبه جزیره عربستان، پاکستان، هند و جنوب شرق ایران است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد اظهار داشت: براساس گزارش های سازمان حفظ نباتات ایران و دفتر فائو در غرب آسیا، مبنی بر نبود مبارزه با ملخ های صحرایی در عربستان سعودی، دسته های زیادی از این حشره به سمت جنوب ایران در حرکت هستند.

وی بیان داشت: ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می تواند مهاجرت کند و قدرت تخریبی بالایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز