خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه ضعیف بارشی از یکشنبه/ سرمای بی‌سابقه در اردیبهشت/ وزش باد و گرد و غبار در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۳۴۳

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از یکشنبه آینده سامانه ضعیف بارشی از نواحی غربی وارد کشور می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیر سرکرده با اعلام این خبر افزود: امروز پیش‌بینی می‌شود بارندگی‌ها به صورت پراکنده و بهاری در نواحی شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز مرکزی و در نواحی کوهستانی شمال شرق کشور رخ دهد.

وی گفت: در سایر نقاط کشور جو به نسبت آرامی همراه با آسمانی صاف تا کمی ابری خواهیم داشت.

سرکرده با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در جنوب شرق کشور امروز به 80 کیلومتر بر ساعت می رسد، افزود: پیش بینی می شود در مناطقی مانند زابل شاهد گرد و خاک باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه آب‌های جنوبی خلیج فارس و تنگه هرمز امروز مواج است، گفت: ارتفاع موج به 2 متر خواهد رسید.

وی از ورود سامانه بارشی به نسبت ضعیفی به کشور از نواحی غربی و از یکشنبه آینده خبر داد و افزود : بر همین اساس در زاگرس مرکزی و ارتفاعات لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شاهد بارش های خفیفی خواهیم بود که بارش‌ها به صورت رگباری و در بعد از ظهر است.

کارشناس سازمان هواشناسی کاهش دمای هوای کشور در روزهای اخیر و کاهش دما در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت را در بسیاری از مراکز استانها طی چهل سال اخیر بی سابقه خواند و گفت: حداقل دمای تهران در این روزها به 2 درجه سانتیگراد بالای صفر و در برخی شهرها به زیر صفر رسید.

وی افزود: امروز پیش بینی می شود توده هوای سرد ضعیف شود و به تدریج شاهد کاهش دمای هوا در روزهای آینده در سراسر کشور باشیم و دمای امروز تهران 2 درجه گرمتر خواهد شد و در گرمترین زمان به 17 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز