خبرگزاری کار ایران

توجیه برخی اعضای شورای یزد درباره غیبت‌های‌شان در شورا / شهردار سابق یزد در صدر غایبان/ شایق: شورا محلی برای هدیه دادن به برخی افراد شده‌است

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۹۱۵

پس از انتشار لیست غایبان شورای شهر یزد در جلسات سال گذشته ،برخی از آنها در اظهاراتی تازه برای توجیه غیبت های خود حرف های جنجالی جدیدی مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس شورای اسلامی شهر یزد در نخستین صحن علنی سال ۹۸، تعداد غیبت های اعضای شورای شهر در صحن های علنی شورا در سال 97 را اعلام کرد که بر این اساس، مرتضی شایق؛ عضو اصولگرای شورای شهر و شهردار اسبق یزد با ۲۴ جلسه غیبت رکورددار غیبت‌های مکرر در شورای شهر یزد شناخته شد.

بر اساس آنچه که در صحن علنی شورای شهر یزد مطرح شد، ونوس عامری بدون غیبت، غلامعلی سفید ۲ جلسه، محسن ابوترابی ۲ جلسه، سپنتا نیکنام ۳ جلسه، الهه جورابی ۵ جلسه، محسن عباسی هرفته ۹ جلسه، سیدحسین آزادی ۸ جلسه، حمیدرضا قمی ۱۱ جلسه، سیدمحمدعلی پاکنژاد ۱۱ جلسه، مهدی کاشفی زاده ۱۶ جلسه و مرتضی شایق 24 جلسه غیبت داشتند.

آمار ارائه شده از حضور اعضا در جلسات علنی شورای شهر یزد نشان می‌دهد آشفتگی و بی‌نظمی موثری در برخی اعضا دیده می شود.

به عنوان مثال، شایق یکی از چهره‌های اصولگرا و شهردار اسبق یزد که تندترین انتقادات را به مدیریت شهری دارد در سال گذشته حدود یک چهارم جلسات را غایب بوده است. او در عین حالی که 24 جلسه از 81 جلسه را غیبت داشته بارها به عملکرد تیم مدیریت شهری انتقاد کرده است.

وی در تازه‌ترین اظهارات در صحن علنی شورای شهر یزد در خصوص اصلاح مسیر سیل‌بندهای یزد تاکید داشته و با استفاده از واژه "باید" خواستار بررسی این موضوع شده در حالی‌که بررسی آن به عهده شورای شهر یزد و کمیسیون عمران است و شخص او نیز در این کمیسیون عضویت دارد.

 جنجال برای توجیه غیبت‌ها

شایق اما در اظهاراتی عجیب برای توجیه غیبت های خود گفته است: دلیل عدم حضورم بی محتوایی جلسات شورای شهر بوده است.

وی که نایب رئیس شورای شهر نیز هست گفته است: اعضای شورای شهر ملزم به حضور در جلسه رسمی و علنی شورای شهر هستند و الزامی به حضور در جلسات فوق العاده ندارند؛ اکثر غیبت های من مربوط به جلسات فوق العاده بوده که با هماهنگی دبیر شورا صورت گرفته است اما دلیل عدم حضورم بی محتوایی جلسات شورای شهر بوده است.

این عضو شورای شهر یزد که به دلیل نوع تفکرات و مرزبندی های سیاسی، انتقادات زیادی به ریاست شورای شهر نیز دارد هزینه سالانه شورای شهر را دو میلیارد تومان دانسته و گفته است: شورای شهر از مسیر کار اصلی خود خارج و به مکانی برای دعوت از عده‌ای و هدیه دادن به آنها تبدیل شده است.

کاشفی زاده؛ پزشک یزدی و دیگر عضو شورای شهر یزد هم که آمار بالایی در غیبت‌ها دارد گرچه به صراحت شایق، منتقد نیست اما گاهی نقدهایی نسبت به مدیریت شهری دارد و پیشتر نیز در خصوص تعرفه عوارض اعتراضاتی داشت که با قرار گرفتن در کنار چند عضو دیگر شورا به جنجال آفرینی منجر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز