خبرگزاری کار ایران

با دستور فرماندار تفت؛

صدور دستور تخلیه دو روستا/ بزرگترین عملیات تخلیه در استان یزد کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۷۹۰

فرماندار تفت دستور داد دو روستایی ییلاقی ده بالا و طرزجان در این شهرستان تخلیه شوند.

به گزارش ایلنا، محمد محامدی، فرماندار تفت از مردم روستاها و ییلاقات این شهرستان خواست به علت ادامه بارش‌‌ها و خارج شدن سیلاب‌‌ها از ظرفیت خود در خانه نمانند و منازل خود را ترک کنند. 

پیش از این، پلیس راه، جاده مواصلاتی دو روستای ده بالا و طزرجان را مسدود کرده بود.

گزارش خبرنگار ایلنا حاکی است با دستور فرماندار تفت دو روستای ده بالا و طزرجان در حال تخلیه است. نیروهای امدادی هلال احمر با حضور پلاک به پلاک در منازل از افراد خواسته‌‌اند هرچه سریع‌‌تر منطقه را ترک کنند. مسیر برای برگشت مردم به تفت، ایمن‌‌سازی شده و از حرکت مردم از مناطق دیگر به این دو روستا جلوگیری شده است.

افزایش بارندگی و افزایش حجم سیلاب‌ها، احتمال طغیان رودخانه و ورود آب به منازل را بالا برده است. نیروهای امدادی و انتظامی برای حفظ اموال مردم در منطقه حضور پررنگ دارند. این عملیات تخلیه، بزرگترین عملیات تخلیه در سال‌های اخیر در استان یزد محسوب می‌شود.

اکثر ساکنان این دو روستا غیربومی بوده و به عنوان ییلاق از مکان استفاده می‌کنند. دو روستای طزرجان و ده بالا مجموعا حدود ۷۰۰ نفر ساکن بومی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز