خبرگزاری کار ایران

بر اثر برف و کولاک شدید رخ داد؛

مسدودشدن راه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی/تلاش 800 نفر از عوامل راهداری برای بازگشایی راه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۴۳۹

بارش برف و کولاک راه 50 درصد روستاهای آذربایجان شرقی را بسته است.

به گزارش ایلنا، مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: وقوع کولاک و بارش برف شب گذشته و بامداد امروز راه ارتباطی نیمی از روستاهای این استان را مسدود کرده است و عملیات بازگشایی همچنان ادامه دارد.

غلامرضا رسول زاده افزود: هم اکنون راه‌های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز - زنجان با تلاش شبانه‌روزی راهداران باز شده است، ولی با توجه به لغزندگی سطح جاده ها، رفت و آمد در آنها به کندی، با سرعت پایین و با احتیاط انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ماموران راهداری با استفاده از دستگاه‌های برف روب و نمک پاش در حال برف روبی و نمک پاشی راه های ارتباطی اصلی و فرعی هستند، ادامه داد : با توجه به ادامه بارش برف، کولاک و مه تا امشب، بازگشایی همه راه های روستایی میسر نخواهد شد.

مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های استان گفت: هم اکنون در تمامی راه های استان پدیده کولاک و مه حاکم است و رانندگان برای رفت و آمد در آنها باید خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

رسول زاده گفت : رفت و آمد در گردنه‌های برف‌گیر و مناطق کوهستانی بدون زنجیر چرخ میسر نیست و رانندگان از رفت و آمد غیرضروری در این مناطق خودداری کنند.

به گفته وی برف روبی و نمک پاشی راه های ارتباطی اصلی و فرعی آذربایجان شرقی با حضور حدود 800 نفر از عوامل راهداری و با استفاده از 600 دستگاه سبک و سنگین انجام می شود.

آذربایجان شرقی دارای 142 دهستان و 2 هزار و 706 روستا است و حدود یک میلیون و 145 هزار نفر در این روستاها سکونت دارند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه اجاره ای این اداره کل در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز