خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان شیلات کشور:

سرانه مصرف آبزیان در ایران نصف مصرف استاندارد جهانی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۳۸۵

رئیس سازمان شیلات کشور، گفت: سرانه مصرف ماهی در جهان 22 کیلوگرم بوده اما در ایران 11 کیلوگرم در سال است و می توان با اصلاح مصرف خانوار، این نسبت را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نبی الله خون میرزایی امروز در جشنواره طبخ آبزیان که در ماهی سرای کرج برگزار شد، اظهار کرد: طبق آمار بدست آمده، سرانه مصرف ماهی در جهان 22 کیلوگرم بوده و این در حالی است که مصرف سرانه در ایران 11 کیلو و در استان البرز 10 کیلوگرم است.

وی افزود: فرهنگ مصرف غذایی در سبد خانواده ایرانی با بعضی از مواد خوراکی از جمله  شکر، روغن، روغن های اشباع، نمک و کربو هیدرات ها، کامل می شود در حالی است که مصرف پروتئین های حیوانی و آبزیان از اهمیت کمتری برخوردار است و این منجربه خسارات بسیار زیادی به سلامت جامعه می شود.

خون میرزایی ادامه داد: بانوان ایرانی می توانند با افزایش سرانه مصرف آبزیان و غذاهای دریایی به فرهنگ سازی در این بخش کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که در رشد فرهنگ ها بسیار تاثیرگذار است هم افزایی خرده فرهنگ ها و در کنار هم قرار گرفتن آن ها در جامعه است و استان البرز به واسطه وجود فرهنگ های مختلف، می‌تواند در فرهنگ‌سازی افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور کمک موثری باشد.

‌معاون وزیر کشاورزی گفت: شیلات در بخش‌های مختلف از جمله حلقه‌های پیش تولید، تولید و پس از تولید می‌تواند به اقتصاد و صنعت غذایی کشور کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز