خبرگزاری کار ایران

سردار تنگسیری مطرح کرد:

کشتی‌های چینی باید آب های ایرانی را ترک کنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۵۹۷

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: کشتی های چینی باید آب‌های ایرانی را ترک کنند و صیادان بومی ایران باید در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت بپردازند.

به گزارش ایلنا، سردار علیرضا تنگسیری گفت: صیادان بومی ایران باید در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: کشتی‌های ایرانی نیز در محدوده ۱۲ مایلی خط ساحلی حق صیادی ترال ندارند و قایق‌ها و لنچ های ایرانی در این محدوده حق صیادی دارند. باید قابلیت‌هایی که کشتی خارجی دارند به کشتی‌های ایرانی افزود تا بتوانند در دریای عمان به صیادی بپردازند.

تنگسیری گفت: کشتی‌های چینی باید آب های ایرانی را ترک کنند و صیادان بومی ایران باید در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت بپردازند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: بسیج دریایی با هدف فعالیت صیادی و ایجاد امنیت نسبت به فعالیت‌های غیر قانونی در آب های کشور توسط صیادان بسیجی ایجاد می‌شود. ایران حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد و بومیان و صیادان برای محافظت از آب‌های کشور در خط مقدم حضور دارند.
 
تنگسیری ادامه داد: سعی می شود از این ظرفیت برای نظارت بر فعالیت‌های دریایی استفاده شود. صیادان بسیجی از تجهیزات لازم برای برقراری امنیت و مقابله با فعالیت‌های غیر قانونی مجهز می‌شوند که خود بتوانند در آن عرصه اقدام کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این حرکت برای حمایت از معیشت صیادان انجام می‌شود و نباید آن را فعالیتی سیاسی دانست. این کشور متعلق به مردم است و خود مردم باید امنیت را در آن ایجاد کنند و اجازه ندهند بیگانگان بر آن تسلط پیدا کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: صیادان و ساحل‌نشینان بسیجی می‌توانند در برابر هر گونه تخلفی در دریا علم مقاومت را برافرازند و مقابل متخلف بایستند، زیر حمایت نیروی دریایی سپاه قرار می گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز