خبرگزاری کار ایران

باحضور دو چهره بین‌المللی یونسکو بررسی‌می‌شود؛

اثرات و مزایای ثبت شهر یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۳۵۶

دوازدهمین نشست شب یزد با سخنرانی دو چهره شناخته شده حوزه میراث فرهنگی و مرمت سازمان جهانی یونسکو در خانه فرهنگ صدوقی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، دوزادهمین نشست شب یزد به بررسی اثرات ‌و مزایای ثبت شهر یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو خواهد پرداخت.

در این نشست دکتریوکا بوکیلهتو، استاد افتخاری دانشگاه یورک، مشاور ویژه مدیر‌کل ایکروم (یونسکو) و همچنین دکتر رسول وطن دوست، استاد دانشگاه، بنیان گذارپژوهشکده مرمت، کارشناس میراث جهانی و نماینده سابق ایران در میراث جهانی سخنرانی خواهند کرد.

این نشست روز چهارشنبه 24 بهمن ماه در خانه فرهنگ صدوقی به صورت نشست عمومی برگزار می شود. 

 نشست‌های ماهیانه شب یزد چهارشنبه آخر هر ماه و با موضوعات مختلف پیرامون مسائل استان یزد برگزار می‌شود و مورد استقبال خوب به ویژه در بین اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه‌، فرهنگیان، و مسئولان استان یزد قرار گرفته است.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند چهارشنبه ساعت 18 و 30 دقیقه به خانه فرهنگ صدوقی واقع در خیابان امام، کوچه سهل بن علی، دفتر سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی(ره) مراجعه کنند.

دکتر یوکا بوکیلهتو کیست؟

یوکا بوکیلهتو، معمار و طراح شهری اهل کشور فنلاند، در سال ۱۹۶۶ از دانشگاه پلی‌تکنیک هلسینکی فارع‌التحصیل شد و در سال ۱۹۷۲ به‌عنوان استاد و هماهنگ‌کننده‌ی برنامه‌ی حفظ آثار معماری و شهری به مرکز بین‌المللی مطالعه حفاظت و مرمت گنجینه‌های فرهنگی (ایکروم) پیوست. او پس از انجام مطالعات و پژوهش‌های تخصصی در مؤسسه مطالعات عالی معماری در سال ۱۹۹۸ موفق به اخد مدرک دکترای (PhD) خود از دانشگاه یورک در بریتانیا شد. او که از سال ۱۹۹۵ تا هنگام بازنشستگی خود در سال ۱۹۹۸ مسئولیت معاونت مدیرکل ایکروم را به عهده داشت.

 در سال‌های اخیر او بیشتر به توسعه‌ی طرح‌های حفاظت و مدیریت، همچون در بم، ایران، پرداخته است و به کشورهای زیادی (چین، ژاپن، ایتالیا، ایرلند، نروژ، و….) در مورد تهیه پرونده‌های میراث جهانی مشورت داده است. یوکا یوکیلتو استاد افتخاری دانشگاه یورک و مشاور مدیرکل ایکروم است.

دکتر رسول وطن دوست:

رسول وطن‌دوست، دکترای حفاظت و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی دارد و از خدمات شایانی در حوزه مرمت و همچنین دیپلماسی میراث فرهنگی برای ایران داشته است. دکتر وطن دوست، استاد دانشگاه، بنیان گذارپژوهشکده مرمت، کارشناس میراث جهانی و نماینده سابق ایران در میراث جهانی بوده است.

بنیان‌گذار آزمایشگاه تحقیقاتی مرکزی برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی کشور، بنیان‌گذار مرکز تحقیقات حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی کشور، بنیان‌گذار پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی کشور تنها بخشی از خدمات او به این حوزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز