خبرگزاری کار ایران

سرپرست فاز ۱۳ پارس جنوبی خبرداد:

آغاز تولید میعانات گازی در فاز ۱۳ پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۹۰۰

سرپرست راه اندازی بخش خشکی طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی گفت: تولید و ذخیره سازی میعانات گازی در پالایشگاه فاز ١٣ پارس جنوبی، آغاز شد.

به گزارش ایلنا، ساسان عربی از آغاز تولید و ذخیره سازی میعانات گازی در پالایشگاه این طرح خبر داد.

عربی گفت: پس از تحقق تولید از نخستین سکوی دریایی و تکمیل تدریجی زنجیره ارزش در فاز ١٣ پارس جنوبی، تولید و ذخیره سازی میعانات گازی در پالایشگاه این طرح آغاز شد.
 
به گفته وی، تولید میعانات گازی در پالایشگاه طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی باتوجه به بهره برداری از واحد‌های تثبیت میعانات گازی (۱۰۳)، پشتیبان تثبیت میعانات گازی (١١٠) و مخازن ذخیره سازی این محصول (۱۴۳) صورت گرفته است.
 
سرپرست راه اندازی پالایشگاه خشکی طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی، میعانات گازی از جمله محصولات ارزشمند فراوری شده از گاز ترش بخش فراساحل عنوان کرد و افزود: با تولید این محصول، گام مهمی در ارزش آفرینی به تولیدات اولیه این طرح از طریق استفاده در صنایع پایین دستی برداشته می‌شود.
 
با بهره برداری کامل از چهار سکوی دریایی طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی و فراوری گاز این سکو‌ها در پالایشگاه این طرح، روزانه حدود ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی تولید خواهد شد.
 
افزون بر تحقق تولید و دانه بندی گوگرد در پایان هفته گذشته، اتان تولیدی فاز ١٣ پارس جنوبی، دیگر محصول فراوری شده این طرح، برای نخستین بار و به طور پیوسته به مجتمع‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی فرستاده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز