خبرگزاری کار ایران

رزم حسینی:

دولت به‌عنوان کارگزار در خدمت توسعه است/ شرکت‌های توسعه‌گرا متولی توانمند سازی جوامع محلی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۸۰۴

​استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه دولت به عنوان کارگزار در خدمت توسعه است، گفت: در واقع شرکت‌های توسعه‌گرا متولی توانمندسازی جوامع محلی هستند.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در شصتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: این خطه اگر چه از وجود شرکت‌های بزرگ محروم است اما دارای اقتصاد متوسط و خرد بسیار قوی است.

وی عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی استان، ۱۲ منطقه اقتصادی در سطح خراسان رضوی براساس مزیت‌های موجود در حوزه‌های انتخابیه، شناسایی شده است. همچنین شرکت‌های توانمند استانی و ملی شناسایی شده اند تا بتوان مسئولیت توسعه مناطق را به آنان واگذار کرد. دولت با توجه به محدودیت منابع باید شرکت‌های توسعه‌گرا را متولی توانمندسازی جوامع محلی کنند که این روش در استان کرمان اجرایی و عملیاتی شد.

رزم حسینی با انتقاد از پایین بودن نسبت مصارف به منابع بانکی در استان علی‌رغم حجم بالای منابع، گفت: جایگاه استان در این بخش در کشور مطلوب نیست و باید نسبت به این موضوع چاره اندیشی شود.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به برخی نقطه نظرات و گلایه‌های فعالان اقتصادی در حوزه سیاست‌های اقتصادی تاکید کرد: فعالان اقتصادی آگاه هستند و بیشتر بدانند سیاست‌های کلان و قوانین و مقررات، در سطح ملی تصمیم‌گیری می‌شود، نقش ما به‌عنوان مجریان قانون، تسهیل‌گری است و باید روند فعالیت را برای فعالان بخش خصوصی به عنوان مجاهدان اقتصادی روان‌تر کنیم.

وی همچنین از بانک‌های دولتی و خصوصی عضو شورای هماهنگی بانک‌های استان خواست تا اطلاعات آماری منابع و مصارف خود را برای استفاده بهینه و تحقق توسعه پایدار در اختیار شورای گفت‌وگو قرار دهند. حق سپرده‌گذاران است که سپرده‌ها را در حوزه جغرافیایی خود سرمایه‌گذاری کرده و بنا نیست منابع استان در سایر مناطق کشور به کار گرفته شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهتمام دولت بر تمرکز زدایی تصریح کرد: در همایش اخیر استانداران به عنوان نماینده، این موضوع را در حضور رییس جمهور تشریح کردم.

وی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون اختیاراتی احصا و ابلاغ شده و برخی موارد نیز در جلسه اخیر مصوب شد و حسن روحانی بر این موضوع تاکید داشت.

رزم حسینی با تبیین خدمات چهل‌ساله نظام در عرصه‌های مختلف، افزود: علی‌رغم تمامی مشکلات، انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار خوبی داشته که باید برای مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان اصلی، تبیین شود.

 رییس اتاق ایران نیز در این جلسه، یکی از دلائل عدم توفیق در حوزه اقتصاد را نگاه کلی به مسائل مولد اقتصادی در کشور دانست.

غلامحسین شافعی گفت: سهم‌ جذب تسهیلات در بخش تولید صنعتی، کشاورزی و صادرات طی سال های اخیر کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: منابع در کارهای غیر مولد جذب شده که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز