خبرگزاری کار ایران

کامران آریانا خبر داد:

داروی داخلی سرطان پروستات در مرحله تولید پیش ‌صنعتی

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۴۷۴

عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز تولید پیش صنعتی داروی لوتیشیوم برای درمان سرطان پروستات در سازمان انرژی اتمی خبر داد.

به گزارش ایلن، کامران آریانا با بیان اینکه تولید پیش صنعتی داروی لوتیشیوم برای درمان سرطان پروستات در سازمان انرژی اتمی آغاز شده است گفت: تولید انبوه این دارو 2 تا سه ماه دیگر آغاز شده و در اختیار مراکز هسته ای که امکان بستری بیمار را دارند قرار می گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که یکی از پژوهشگران تولید لوتیشیوم است، افزود: پژوهشگران مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای این دانشگاه با همکاری سازمان انرژی اتمی کشور برای نخستین بار در خاورمیانه موفق به تولید داروی درمان سرطان پروستات شدند.

وی اظهار داشت: این داروی گران‌قیمت اکنون در 2 یا 3 کشور جهان در حال تولید است که با تولید انبوه آن در ایران هزینه‌های درمانی بیماران به نصف کاهش خواهد یافت. داروی لوتیشیوم تششع‌کننده اشعه بتا است و با توجه به خصوصیات مناسبی که دارد در درمان تومورهای مختلف از آن استفاده می‌شود.

آریانا افزود: هم‌اکنون از لوتیشیوم برای درمان برخی تومورها و سرطان پروستات مقاوم به درمان استفاده می‌شود که نتایج آن حاکی از افزایش طول عمر بیماران سرطانی، افزایش کیفیت زندگی و در بسیاری از بیماران پسرفت بیماری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز