خبرگزاری کار ایران

سردار مولایی:

ایثار و شهادت رزمندگان البرزی، استان را سرآمد کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۴۱۲

فرمانده سپاه البرز با یادآوری 5 هزار و 250 شهید استان، گفت: شهادت ها، ایثارگری و رشادت البرزنشینان، این استان را سرآمد کشور کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار یوسف مولایی شامگاه جمعه 6 مهرماه سال جاری، مصادف با آخرین شب از هفته دفاع مقدس در یادواره کنگره شهیدان گرانقدر استان البرز، گفت: فرزندان این کشور با ایثار و فداکاری خود در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی، گام های بزرگی برداشته‌اند.

وی با اشاره به رشادت البرز نشینان در زمان دفاع مقدس، افزود: استان البرز که به فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان ایران کوچک، لقب گرفته است، 5 هزار و 250 شهید و 11 هزار و 516 جانباز، تقدیم انقلاب کرده است.

سردار مولایی با اشاره به نام چندین شهید که فرهنگ دلاوری را در البرز، اشاعه کردند، اذعان داشت: نیروهای لشکر سیدالشهدا افتخارآفرین کشور هستند که متشکل از نیروهای ارتش، سپاه، شهربانی، جهاد، نیروهای بهداشت و امداد بودند و در عملیات های مختلف حضور داشتند.

فرمانده سپاه البرز با اشاره به 957 آزاده در البرز، تصریح کرد: در 8 سال دفاع مقدس 40 هزار و 350 رزمنده به مناطق جنگی اعزام شدند و به عبارتی از هر 10 نفر، یک رزمنده در جبهه حضور داشت که این آمار، سرآمد کشور بود.

وی در ارتباط با تعداد شهدای منتخب از هر قشر از جامعه البرز، گفت: حدود 363 دانش آموز، 92 معلم ، 92 طلبه و 103 مدافع حرم در استان البرز به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه از خانواده شهدا نیز یاد کرد و گفت: استان البرز دارای 207 خانواده شهدا است که گاها از یک تا 5 عضو خانواده به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس و کنگره شهدای استان البرز، گفت: از برنامه های برگزاری کرج و شهرستان های البرز، می توان از کنگره شهدا و 120 برنامه فرهنگی، یاد کرد.

فرمانده سپاه استان البرز گفت: تالیف کتب شعر، خاطرات و زندگی نامه شهدا، ساخت فیلم داستانی و مستند و برگزاری بیش از 3 هزار یادواره و 100 اجلاسیه جزو خدماتی است که در استان البرز انجام شده است.

وی گفت: همچنین، امسال در طرحی جدید، بیش از ۵ هزار یتیم به نیابت از یک شهید در استان البرز به سرپرستی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز