خبرگزاری کار ایران

نجفی در مراسم روز اول مهر:

کشور نیازمند اندیشه‌های برتر و رویشی دیگر است / پرداختن به دغدغه‌های اجتماعی رویکرد جدید نظام آموزشی باشد

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۱۳۸

استاندار البرز با اشاره به فعالیت بیش از 110 شرکت دانش بنیان در استان، گفت: کمبودهای آموزش و پرورش البرز با مساعدت مجموعه استانی جبران می شود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در مراسم  بازگشایی مدارس استان  در مدرسه شاهد شهید رضا پناهی گفت: اول مهر، روزی خجسته برای دانش آموزان، معلمان، فرهنگیان، خیرین مدرسه ساز و مسئولان است.

وی افزود: البرز به رغم مشکلات عدیده ای که در تامین فضای آموزشی دارد، حائز رتبه های برتر فراوانی در عرصه های مختلف و المپیاد های علمی، پژوهشی و فناوری است.

نجفی با اشاره به حضور فعال خیرین مدرسه ساز در استان خاطرنشان کرد: امروز 180 خیر مدرسه ساز در 180 مدرسه استان، زنگ آغاز سال تحصیلی را نواختند.

وی گفت: اکنون حدود 14 میلیون دانش آموز در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند که این تعداد از جمعیت کل بسیاری از کشورهایی که درصدد لطمه زدن به ایران اسلامی هستند، بیشتر است.

استاندار افزود: البرز قطب علم  و فناوری است و این فعالیت ها از دورن شما دانش آموزان شکل گرفته که بیش از 110 شرکت دانش بنیان در استان البرز مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 600 هزار کلاس درس در کشور داریم، بیان کرد: ظرف چند سال آینده جمعیت دانش آموزان کشور از 16 میلیون نفر عبور خواهد کرد اگرچه در برخی موارد برای کشور چالش محسوب می شود، ولی ثروت و سرمایه ای بزرگ هستند.

نجفی گفت: ما شرایطی در کشور داریم که نیاز به اندیشه های برتر و رویشی دیگر داریم، انتظار می رود با رویکرد جدیدی، امروز نظام آموزشی به دغدغه های اجتماعی بپردازد.

وی افزود: استان مهاجرپذیر و پرجمعیت البرز در حوزه تامین فضاهای آموزشی و امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی دانش آموزان با کمبودهای فراوانی مواجه است از این رو باید از تمامی امکانات استان که در  اختیار ادارات، سازمان ها، دستگاه ها و نهادهای دولتی است، بهره برداری شود.

استاندار البرز ادامه داد: شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا نیز باید در راستای مساعدت برای تامین نیازهای آموزشی اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز