خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خبرداد:

تأمین هیزم موردنیاز آیین «گِل‌مالی» روز عاشورا

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۹۴۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از تهیه هیزم خشک مورد نیاز آیین گِل‌مالی عزاداران حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا  از لرستان، شیرزاد نجفی در جلسه هماهنگی باهیات های مذهبی استان، اظهارکرد: در راستای حفاظت از جنگل‌ها و جلوگیری از قطع درختان توسط افراد سودجو، جهت تأمین هیزم خشک مورد نیاز هیات‌های مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اقدام به جمع آوری هیزم غیر جنگلی مورد نیاز آنها کرده‌ایم.

وی ادامه داد: هیات های  مذهبی با در دست داشتن حواله شورای هیات های  مذهبی می‌توانند نسبت به دریافت سهمیه هیزم خود اقدام کنند.

این مسئول عنوان کرد: هیزم مورد نیاز طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در میان هیئات عزاداری توزیع می‌شود.

نجفی با تاکید بر تشدید نظارت‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا یادآور شد: گذرگاه‌های منتهی به جنگل‌های استان، با ۴۰ اکیپ یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری نیروی انتظامی پوشش داده خواهد شد و از ورود هرگونه اره موتوری و دستی و آلات قطع درختان به جنگل جلوگیری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تاکید کرد: با کسانی‌که به قصد قطع درختان و جمع‌آوری هیزم وارد جنگل‌ها می‌شوند برخورد قاطع و قضایی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در فرآیند استفاده از چوب، شاهد اسراف برخی هیات های  مذهبی هستیم و بعضی از هیئات آتش زدن هیزم را از دو سه ساعت قبل از آغاز مراسم شروع می‌کنند و تا ساعت‌ها پس‌از پایان مراسم نیز ادامه دارد که این امر موجب می‌شود که هیزم بیشتری مورد نیاز باشد.

 

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز