خبرگزاری کار ایران

به همت کانون بازنشستگان آجا؛

نخستین مراسم تجلیل از پیشکسوتان جانباز ارتش در البرز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۰۸۳

نخستین مراسم تجلیل از بازنشستگان جانباز ارتش در استان البرز امروز با حضور 130 بازنشسته ایثارگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز طی مراسمی که با حضور سردار عباسعلی اسدی، فرمانده قرارگاه لشکر 23، سردار ابوالفضل اسلامی، رئیس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس در البرز، مهدی مهرور، رئیس ستاد مدیریت بحران در استانداری و تیمسار امیر رستمی، رئیس کانون بازنشستگان آجا در استان از 130 بازنشسته ایثارگر ارتش، تجلیل شد.

تیمسار رستمی، رئیس کانون بازنشستگان ارتش در استان البرز، گفت: از مشکلات درمانی و حقوقی که مشکلات همه بازنشستگان ارتش است، اطلاع دارم و در این ارتباط تلاش‌های بسیاری شده که متاسفانه هنوز به نتیجه کامل نرسیده است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان با اکثر نمایندگان صحبت شده که با توجه به اختلاف 70درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلین، تصویب شد 90 درصد از حقوق شاغلین به بازنشستگان پرداخت شود اما در شورای نگهبان به دلیل کمبود امکانات، دنبال نشد.

رئیس کانون بازنشستگان ارتش در استان البرز، گفت: کانون به شدت پیگیر همسان‌سازی حقوق است و امیدواریم به نتیجه برسیم و بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات را حل کنیم.

تیمسار رستمی به مشکلات اخیر اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: نمی‌توان همه مشکلات را به دخالت کشورهای دیگر وصل کرد چراکه بیش از 70درصد مشکلات مربوط به داخل کشور است.

وی با عنوان اینکه همه مردم با مشکلات اقتصادی درگیر هستند، اظهار داشت: این مملکت در دوران مختلف، آسیب زیادی دیده است و به واسطه اینکه امروز در بدترین شرایط اقتصادی قرار گرفتیم، مشکلات، بیشتر مردم را آزار می دهد که بازنشستگان را نیز دربر می گیرد.

تیمسار رستمی با اشاره به فعالیت کانون بازنشستگان ارتش در استان البرز، اشاره کرد و گفت: کانون بازنشستگان ارتش شامل نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند است که شامل 14 هزار و 500 نفر عضو بوده و شامل بازنشستگان ارتش، مستمری‌بگیران و وظیفه‌بگیران می‌شود که از این تعداد هزار و 838 نفر جانباز ارتشی و تعداد 661 نفر آزاده جزو اعضای کانون بازنشستگان استان البرز است.

وی با اشاره به حدود 10 هزار بازنشسته البرزی در ارتباط با تسهیلات اشتغال فرزندان بازنشستگان ارتش که جویای کار هستند، افزود: در کانون بازنشستگان استان البرز، سعی شده برای فرزندان این قشر با توجه به تحصیلات و مهارت لازم، ضمن معرفی به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح ارتش، تسهیلات اشتغال، فراهم شود لذا با در نظر گرفتن فن و حرفه و یا تحصیلات در راستای کارآفرینی و خوداشتغالی وام کم بهره پرداخت می شود که به صورت مستقل مشغول به فعالیت شوند. در راستای برنامه های فرهنگی از بازنشستگان بیمار و خانواده های ناتوان آنها که قادر به شرکت در برنامه‌های کانون نیستند به صورت حضوری ملاقات و با پرداخت مبلغی هدیه از آنها دلجویی می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان ارتش در استان البرز افزود: سعی می‌کنیم در ملاقات حضوری با خانواده های ناتوان ارتش از گرفتاری این افراد مطلع شده و درصدد رفع آن برآییم و با ارجاع به اداره بازنشستگی، مبلغی بابت نگهداری به خانواده پرداخت شود اما به لحاظ اینکه بالغ بر 80 درصد  بازنشستگان ارتش به دلیل حضور در جبهه و جنگ از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نیستند و اغلب،  جانباز هستند، لازم است اعتبار بیشتر شود.

رستمی به بخشی از وام های اداره بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اشاره کرد و گفت: این تسهیلات محدود است و با توجه به تعداد زیاد درخواست بازنشستگان، معمولا به کندی نوبت دهی و پرداخت می شود. همچنین لازم است برای تشویق تشکیل خانواده فرزندان بازنشستگان، وام ازدواج برای دختران و پسران این عزیزان، پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان ارتش در استان البرز که خود یکی از مجروحان جنگ تحمیلی است، گفت: در برابر ایثار و فداکاری و صدمات ناشی از جنگ، این تسهیلات، جبران زحمات آنها نخواهد بود اما سعی شده تا حدودی شرایط رفاه فراهم شود لذا با معرفی برای پرداخت وام هرچند کم درصدد تسهیل مشکلات هستیم همچنین از طریق طرح حکمت، بازنشستگان فاقد مسکن می توانند با مراجعه و درخواست، از شرایط دریافت مسکن، مطلع شوند.

حقوق سپاه از ارتش بیشتر نیست

سردار عباسعلی اسدی، فرمانده قرارگاه لشکر 23 نیروی زمینی ارتش، گفت: امروز اگر ارتش آبرو دارد و بین مردم سربلند و محبوب است، نتیجه از جان گذشتگی ایثارگران ارتش است. بازنشستگان ایثارگر، الگوی ما هستند و خاطرات و کماکان دلاوری و تجربیات ارزشمند فرماندهان پیشکسوت، دشمن را هراسناک می کند. 

وی با تاکید بر نیاز افزایش حقوق بازنشستگان، گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان جزو خواسته ستاد کل و دولت است و به احتمال زیاد اجرا می شود ولی ممکن است با تاخیر صورت گیرد.

سردار اسدی در ارتباط با یکسان بودن حقوق نظامیان کشور به خبرنگار ایلنا گفت: این تصور که حقوق سپاه از ارتش بیشتر است، اشتباه است. این امکان وجود دارد که در بعضی موارد بین ارتش و سپاه تفاوت پرداخت حقوق باشد اما این در مبلغ حقوق نیست بلکه ممکن است به‌عنوان مزایای شغلی مطرح شود.

وی گفت: وزارت دفاع متولی حقوق و مزایای تمام نظامیان کشور است و فرقی بین نیروهای نظامی سپاه و ارتش قائل نیست.

انجمن ادبی محفل بازنشستگان فرهنگ دوست

سرهنگ محمد پازوکی، مدیر روابط عمومی کانون بازنشستگان ارتش البرز که مسئولیت انجمن ادبی را نیز در کانون بر عهده دارد، اضافه کرد: انجمن ادبی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده، سعی در ارتباط بیشتر اعضا کانون در محیط فرهنگی دارد و طی مناسبت‌هایی همچون هفته دفاع مقدس، روز ارتش از اعضا کانون و خانواده های علاقه مند و فرهنگ دوست، دعوت می شود که در محفل خوب و صمیمی شرکت کنند.

سرهنگ پازوکی با عنوان اینکه حضور علاقه‌مندان در ایجاد روحیه خوب برای اعضا مناسب خواهد بود، اذعان داشت: این انجمن برای چاپ و نشر مطالب فرهنگی و هنری بازنشستگان و خانواده آنان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت انجمن در هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: بخشی از خاطرات و تجربیات بازنشستگان در انتقال تجربه و آموزش نسل جوان موثر است لذا لازم است در حفظ و نشر خاطرات ماندگار بازنشستگان ارزشمند ارتش، همت گمارد.

پازوکی تمام مسئولان و متولیان امور فرهنگی استان را به منظور برون‌رفت بازنشستگان از خمودگی و گوشه‌گیری به کمک طلبید و یاد آور شد که این عمل در حقیقت سرمایه گذاری برای نسل آینده و امیدبخشی به خانواده آنهاست و نباید مسئولان به دید هزینه به آن نگاه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز