خبرگزاری کار ایران

وداع باشکوه صنعتگران آذربایجان با پدر؛

سیدرضا مقیمی به خاک سپرده شد/ تسلیت تلفنی رئیس‌جمهوری به خانواده مرحوم مقیمی

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۵۸۶

مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری مرحوم سیدرضا مقیمی‌اصل کارآفرین برتر کشور و خیر تبریزی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان به‌عنوان شهید صنعت آذربایجان در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اقامه نماز میت بر پیکر آن مرحوم را حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم امام جمعه تبریز عهده‌دار بود که پس از اقامه نماز، پیکر مرحوم مقیمی دوشادوش مردم و مسئولان تشییع و کنار شهدای وادی رحمت آرام گرفت.

صادق نجفی معاون وزیر صنعت که به نمایندگی از وزیر در این مراسم حضور یافته بود با اشاره به برخی صفات انسان‌دوستانه مرحوم مقیمی اظهار داشت: تبریز اگر به‌عنوان شهر اولین‌ها شناخته می‌شود در سایه بزرگوارانی چون مرحوم مقیمی‌ها است.

وی ادامه داد: وزیر صنعت نیز قرار بود خود شخصا در این مراسم شرکت کند که به‌دلیل برگزاری جلسه به مراسم تشییع نرسید ولی برای مراسم شام غریبان که عصر امروز برگزار می‌شود خود را به تبریز می‌رساند.

در ادامه مراسم خاکسپاری مرحوم مقیمی‌اصل؛ ایرج شهین‌باهر شهردار تبریز هم آن مرحوم را شخصی خیر و بسیار گشاده‌دست خواند و گفت: هر زمان نیاز به کمک و همراهی داشتیم مرحوم مقیمی‌اصل پاسخ رد به ما نمی‌داد. شخصیت برجسته و اثرگذار آن مرحوم موجب شد ما امروز مراسم تشییع بسیار شکوهمندی را شاهد باشیم.

وی خطاب به مردم حاضر در این مراسم اظهار داشت: تبریز به‌عنوان شهر اولین‌ها و شهر بدون گدا به خود می‌بالد که چنین انسان‌های وارسته‌ای دارد. اگر امروز این شهر را متفاوت می‌بینیم در سایه همت و بلندطبعی انسان‌های وارسته‌ای چون مرحوم مقیمی است.

در ادامه این مراسم صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی تبریز هم به ایراد سخن پرداخت و به بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفت.

همچنین در مراسم تشییع و به خاکسپاری مرحوم مقیمی اعلام شد که حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور نیز طی تماسی تلفنی به خانواده شهید صنعت آذربایجان تسلیت گفته است.

زنده‌یاد مقیمی‌اصل بنیانگذار گروه صنعتی مهر اصل و مالک کارخانه‌های زیر مجموعه آن دو روز قبل حین کار بر اثر حادثه کارگاهی در واحد تولیدی خود جان خود را از دست داد.

او نه تنها درحوزه صنعت و کارآفرینی منشاء خدمات بزرگ بود که در امور خیریه و کمک به نیازمندان هم همواره پیشگام بوده و در مهرورزی و رسیدگی به کارگران و کارمندان خود آن‌چنان پیش رفت که همه او را در مجموعه تولید خود "بابا" صدا زدند؛ بابایی که با مرگ شهادت‌گونه‌اش در سنگر تولید و به‌واسطه خدمات بزرگش در تاریخ افتخارات آذربایجان جاودانه شد. روحش شاد و راهش پر دوام باد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز