خبرگزاری کار ایران

در پی حادثه آتش‌سوزی روز گذشته صورت گرفت؛

اعلام عزای عمومی در شهرستان مریوان

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۸۸۶

فرماندار و امام جمعه مریوان، در پی حادثه دردناک آتش سوزی روز گذشته، یک روز عزای عمومی در این شهرستان اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، محمد شفیعی فرماندار و ماموستا شیرزادی امام جمعه شهرستان مریوان در پیامی با تسلیت جان باختن تعدادی از حافظان محیط‌زیست مریوان در حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان یک روز عزای عمومی اعلام کردند.

متن این پیام به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون
حادثه دردناک آتش سوزی ظهر روز شنبه ۳ شهریورماه که منجر به جان باختن ۴ نفر از همشهریان عزیزمان شد بدون شک یکی از تلخ‌ترین خاطرات چند سال اخیر در شهرستان مریوان بود.

بدین وسیله ضمن ابراز تأثر قلبی و تسلیت به بازماندگان و آرزوی صبوری برای آنان از درگاه ایزد منان، برای ارواح جان‌ باختگان این حادثه قرین رحمت و مغفرت واسعه‌ی الهی را مسئلت می‌نماییم.
 
 پیام تسلیت استاندار کردستان
 
روز سوم شهریور هر سال «روز پاسداشت محیط زیست کردستان» نام‌گذاری شود.
 
در پی حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان و جان باختن چهار نفر از فعالان محیط زیست و مصدوم شدن تعدادی دیگر در این حادثه، استاندار کردستان پیامی خطاب به مردم صادر نمود.
 
متن پیام بهمن مرادنیا به این شرح است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
حادثه جانکاه از دست دادن چهار نفر از فعالان مردمی محیط زیست کردستان در واقعه آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان موجب اندوه بسیار اینجانب و تمامی مردم دلسوز استان کردستان شد.
 
بدون شک علاوه بر این اندوه، مرگ قهرمانانه و پرافتخار این عزیزان درس بزرگی برای تمامی ما در فداکاری و احساس مسؤولیت در برابر محیط زیست است.
 
جنگل‌های زاگرس به عنوان بخش مهمی از میراث طبیعی و ملی ما اهمیت حیاتی بسیاری برای تمام مردم منطقه دارد و دفاع از آن و به مصاف آتش رفتن، مردانگی، جسارت، شهامت و ازخودگذشتگی بسیاری می‌خواهد که این دلیرمردان با جان خود بر آن صحه گذاشتند و بدون شک روح پرافتخار آنان بر بلندای زاگرس و در ذهن و قلب مردمان کردستان تا ابد جاری است.
 
اینجانب به نمایندگی از دولت، ضمن ابراز تأثر عمیق خود و تسلیت به خانواده‌های این عزیزان جان‌باخته، از تمامی ارگان‌ها و ادارات و مردم شریف کردستان می‌خواهم نهایت همکاری، دلجویی و ابراز همدردی را با آنان داشته باشند و مراسم شایسته و در شأن عمل قهرمانانه و خداپسندانه جان‌باختگان این حادثه برگزار نمایند.
 
همچنین پیشنهاد می‌نمایم جهت یادآوری مسؤولیت همگی ما در برابر محیط زیست و میراث طبیعی، روز سوم شهریور هر سال به یاد این عزیزان و مدافعان میراث طبیعی ما با عنوان «روز پاسداشت محیط زیست کردستان» گرامی داشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز