خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی:

نوع نگاه به سیستان و بلوچستان باید تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۷۱۶

وزیر ارشاد گفت: نوع نگاه به سیستان و بلوچستان باید تغییر کند و باید ظرفیت‌های آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی درجلسه شورای فرهنگ عمومی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر این مطلب افزود: با توجه به رشد افزایش سواد و روند صعودی آمار تحصیلات عالی در این استان، باید به ظرفیت‌های آن توجه شود . 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوع نگرش مردم این استان به دستاوردهای انقلاب اسلامی، مشارکت بالا در انتخابات و پیشینه تاریخی آنان در مرزداری را نشان از غیرت و عزت ملی مردم سیستان و بلوچستان بیان کرد.

وی گفت: تصور بخش خصوصی از امنیت اقتصادی موجود در استان صحیح نیست و بر همین اساس سرمایه‌گذاری کمی در این استان انجام شده در حالی‌که این استان فرصت‌های فراوانی دارد. 

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: در این استان در برخی حوزه‌ها از جمله زیرساخت‌های عرصه فرهنگ و هنر نیاز به تقویت داریم و همگرایی و تعامل نهادهای فرهنگی در تحقق آن نقش مهمی دارد.

صالحی گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای برای انتقال فرهنگ و هنر کشورمان به آن سوی مرزها دارد و باید از این ظرفیت بهره کافی برد.

در این جلسه مسگرانی، مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی استان نیز گفت: راه اندازی سینما سیار و چهار نگارخانه در شهرهای زابل، چابهار، ایرانشهر و سراوان درحال اجراست. 

وی افزود: هم اکنون نیاز به یک سالن مرکزی ویژه برنامه های فرهنگی در زاهدان و توسعه فضاهای فرهنگی در تمام استان داریم.

آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان با ویژگی هایی مانند بهشت آثار باستانی و فرهنگی و یا تنگه احد در کشور مطرح است بنابراین برای مبارزه و مقابله با اندیشه های تندرو و انحرافی که در کشورهای همسایه است، باید برنامه های فرهنگی کارشناسی شده براساس نیاز استان تدوین شود. 

وی ادامه داد: در این استان تنوع مذهبی وجود دارد اما همه با همبستگی های قومی خود، مرزداران و میهن دوستان واقعی و ارادتمندان به رهبری هستند که حلقه های محکم اتصال میان شیعه و سنی در استان را ایجاد کرده است.

در بخش دیگری از این جلسه، مولوی نذیر احمد سلامی، یکی از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز توجه ویژه رسانه ها را به تقویت زیرساخت‌های مذهبی و تحکیم وحدت خواستار شد. 

استاندار سیستان و بلوچستان نیز به پیشینه غنی فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: موسیقی حماسی و میراث غنی فرهنگی و شعر و ادب از ویژگی های استان سیستان و بلوچستان است. 

محبی ادامه داد :برخی آداب و رسوم قبیله ای و عشایری در این استان پهناور نیاز به حمایت و تقویت فرهنگی دارد تا هم محاسن آن معرفی شود و هم برخی کاستی‌ها براساس نیازهای روز رفع شود.

دراین جلسه یارمحمدی و کرد، نمایندگان مردم زاهدان و خاش هم خواستار توسعه زیرساخت های فرهنگی، کتابخانه های عمومی و توجه ویژه به استفاده از ظرفیت رسانه ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان شدند.

در این جلسه تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری سیستان و بلوچستان به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار سیستان و بلوچستان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز