خبرگزاری کار ایران

روز جمعه در جاده چالوس؛

با مشارکت چهار هزار نفر، طرح پاکداشت طبیعت، برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۰۸۰

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز از اجرای طرح پاکداشت طبیعت در روز اول تیرماه از ابتدای مسیر جاده چالوس تا کندوان با مشارکت چهار هزار نفری، خبر داد.

به گزارش ایلنا، شمیرانی در تشریح برنامه های روز پاکداشت طبیعت، ضمن مروری بر شناسنامه اجرای این طرح در استان البرز اظهارداشت: طرح پاکداشت طبیعت از سال ۹۳ به ابتکار اداره کل ورزش و جوانان کلید خورد؛ طرحی که در نخستین سال آغاز بکار خود، هزار و ۲۰۰ شرکت کننده داشت.

وی با اشاره به استمرار اجرای این طرح زیست محیطی تا اکنون افزود: طرح پاکسازی طبیعت مقطعی نبود و در سال ۹۴ نیز با افزایش مشارکت سازمان های مردم نهاد و جوانان به ۲ هزار نفر رسید.

شمیرانی گفت: گستره تبلیغات و اطلاع رسانی این طرح برای حضور اقشار مختلف تا جایی بود که در سال ۹۵ نیز ۳ هزار و ۸۰۰ علاقمند به حفاظت از محیط زیست در این طرح شرکت داشتند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان البرز در ادامه با اشاره به برنامه های طرح پاکداشت طبیعت در سال جاری نیز بیان کرد: طرح پاکداشت طبیعت روز جمعه اول تیرماه، از ابتدای جاده چالوس تا کندوان به طول ۷۰۵ کیلومتر با حضور حداقل ۴ هزار نفر از اعضای سازمان‌های مردم نهاد و داوطلبان، ورزشکاران، قهرمانان ورزشی، هیات های ورزشی و داوطلبانی از اقشار مختلف جامعه این طرح همگانی را اجرایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برنامه های جنبی نیز برای روز پاکداشت طبیعت تدارک دیده شده است؛ گفت: همزمان با اجرای طرح، مسابقه عکاسی نیز با ثبت تصاویر ماندگار توسط عکاسان استان برگزار می شود و در پایان نیز به ۲۰ نفر از عکاسان برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های متعددی در این زمینه مشارکت دارند؛ افزود: متولی اجرای طرح پاکداشت طبیعت، ستاد ساماندهی امور جوانان است و دبیرخانه این ستاد در اداره کل ورزش و جوانان، سازمان حفاظت از محیط زیست، شهرداری، سازمان پسماند و سیما و منظر شهری، آموزش و پرورش و... نیز ما را در برنامه های این طرح همگانی همراهی می کنند.

شمیرانی همچنین با اشاره به اهداف برگزاری طرح پاکداشت طبیعت گفت: آموزش و نهادینه سازی حفاظت از محیط زیست توسط مردم و نقش آفرینی سازمان های مردمی اصلی ترین هدف به شمار می رود.

وی ضمن تاکید بر این نکته که این طرح مقطعی و دوره ای نیست؛ افزود: طرح پاکداشت طبیعت بعنوان یک پیوست فرهنگی با مشارکت هیات های ورزشی، سازمان های مردم نهاد در طول سال در نقاط مختلف گردشگری و ایستگاه های متعددی از سطح استان بصورت متمرکز و فراگیر اجرا می شود.

معاون امور فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گفت: اعضای سازمان های مردم نهاد در سطح شهر نیز برنامه های خود را با رویکرد نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست ویژه دانش آموزان در مدارس برگزار می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز