خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه مطرح کرد:

قبیله‌بازی حزبی و باندگرایی علت اصلی مشکلات کشور

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۵۶۷

امام جمعه موقت مشهد علت اصلی مشکلات کشور را قبیله‌بازی حزبی و باندگرایی در طول دولت‌ها دانست.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه در خطبه‌های عبادی‌ سیاسی نماز جمعه مشهد که ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که «ما باید خود را از جهت خصلت‌ها و اخلاقیات بشناسیم»، اظهار کرد: از جمله موقعیت‌هایی که می‌توانیم خود را به راحتی بشناسیم و فضائل و رذائل اخلاقی خود را کشف کنیم در حوادث است.

وی ادامه داد: ملت ایران در این حوادثی که در طی 40 سال اخیر بر آن گذشته است از خود 14 خصلت و فضیلت اخلاقی زیبا مانند ایمان عمیق، غیرت دینی، شجاعت، درک درست از حوادث، پیش‌رو بودن، صف‌شکنی، کار مناسب با هویت انجام دادن، هدف والا داشتن، نوآوری در رسیدن به هدف، اتحاد و انسجام، استقامت و مقاومت، شناخت دشمن و خط مبارزه با دشمن نشان داده‌ است.

فرزانه تصریح کرد: این حوادث و این کار و خصلت‌هایی که مردم ایران از خود نشان دادند یک معجزه، شبیه به معجزات پیامبران بود، چراکه این حوادث را مردم ایران در شرایطی به وجود آوردند که کاملاً تحت سلطه آمریکا بودند، فرهنگ غرب بر آن‌ها حاکم بود، دارای اقتصادی به کلی در مشت دشمن بودند، از لحاظ نظامی ضعیف بودند و از لحاظ بین‌المللی هم منزوی بودند. همین ملت موفق شد و توانست در برخورد با حوادث این خصوصیات اخلاقی را از خود نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: این ملت در طول این چهل سال از دو رهبری برخوردار بوده است که بعد از معصوم در تاریخ اسلام مثل و مانند نداشتند در کنار این مسائل ملت قانون اساسی و نظام حکومتی دارد که در آن ولایت مطلقه فقیه وجود دارد با آن قدرت، در کنار آن مردم سالاری وجود دارد با این قدرت و همچنین آن ظرفیت قانون اساسی وجود دارد.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه «در طول چند دهه گذشته مقام معظم رهبری روی چند اصل ثابت تاکید داشتند»، بیان کرد : اولا خصومت آمریکا با ما تمام نشدنی است. دشمنی آمریکا با ما در شکل‌های گوناگون است. اشتباه است که ما فکر کنیم با مذاکره و گفت‌وگو می‌توانیم مشکلات خود را با آمریکا حل‌وفصل کنیم. 

وی افزود: اصل دومی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فراوان داشتند به‌روز نگه داشتن توان نظامی و رزمی کشور است و ایشان اصرار داشتند که باید ما بهترین شمشیر را داشته باشیم.

فرزانه با بیان اینکه «اولویت داشتن مسئله اقتصاد، حل مشکلات اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی و مبارزه با فساد و تلاش برای قسط و عدل اسلامی از دیگر اصولی است که مقام معظم رهبری در این چند دهه همیشه بر روی آن تاکید داشتند»، تصریح کرد: همه دولت‌ها کار کردند، اما در مسئله تبعیض، حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و گسترش عدالت تا چه حد موفق بودند؛ چقدر رشد داشتیم و اگر نداشتیم چرا نداشتیم؟

وی با اشاره به اینکه «علت عقب‌ماندگی ما در این مسائل چیست؟»، خاطرنشان کرد: علت اصلی در عقب بودن از عدالت و حل نشدن مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و موفق نشدن در مبارزه با فساد و از بین بردن تبعیض، نبودن یک مجموعه قاطع معتقد به مردم و کارآمد نظام اسلامی و مرتبط به مردم، نبود مجموعه ای که فساد اقتصادی، اجتماعی و اداری را ریشه کن کند و نبود مجموعه ای که تبعیض را از بین ببرد، نبود مجموعه ای که از مستضعفین حمایت و پشتیبانی کند و مجموعه ای که خود ساخته و ساده زیست بوده و برای گره گشایی از مشکلات مردم آستین همت را بالا بزند.   

امام جمعه موقت مشهد با طرح این سئوال که «چرا تاکنون این مجموعه شکل نگرفته است»، گفت: این‌چنین نیست در این کشور مردانی نباشند که این مجموعه را تشکیل دهند؛ چنین نیست، اما داستان چیز دیگری است. داستان این است که در طول این دولت‌ها همیشه ملت ایران با یک سم مهلک مواجه بودند و آن سم قبیله‌بازی حزبی و باندگرایی است.

وی اضافه کرد: با این وجود آمریکا و انگلیس خبیث بدانند این انقلاب به یک کشوری پیشرفته با 150 میلیون جمعیت تبدیل خواهد شد و کمافی‌السابق آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز