خبرگزاری کار ایران

باحضور مسئولان راه‌آهن ایران و آذربایجان؛

فاز اول راه‌آهن آستارا- آستارا افتتاح شد / انتقال‌سالانه2 میلیون‌تن کالا با خط‌ریلی

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۰۶۴

۳ خط از ۷ خط راه آهن آستارا – آستارا امروز با حضور روسای شرکت‌های راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، در مراسم بهره‌برداری از خط آهن آستارا _ آستارا جاوید قربانف رئیس راه‌آهن جمهوری آذربایجان، خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، مصطفی سالاری استاندار گیلان و جمعی از مقامات محلی آستارا حضور داشتند.

در این مراسم فرماندار آستارا گفت: خط آهن آستارا – آستارا ۱۰ کیلومترطول دارد که یک و نیم کیلومتر آن در خاک ایران و ۸ و نیم کیلومتر آن در خاک جمهوری آذربایجان است.

یونس رنجکش افزود: جمهوری آذربایجان برای این خط آهن از مرز ایران تا بارانداز آن ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد و قرار است ۵۰۰ میلیون دلار برای ساخت خط آهن آستارا - رشت نیز سرمایه گذاری کند.

وی گفت: در مرحله نخست، سالانه ۲ میلیون تن کالا از خط ریلی آستارا - آستارا حمل می‌شود و بعد از اتصال آن به خط آهن قزوین - رشت این ظرفیت تا ۵ میلیون تن افزایش می‌یابد.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه این طرح جزیی از کریدور بین المللی شمال- جنوب موسوم به نوستراک است، گفت: با افتتاح خط آهن آستارا – آستارا و اتصال آن به خط آهن در دست اجرای قزوین – رشت و همچنین خط آهن رشت – آستارای ایران که بزودی اجرای آن آغاز خواهد شد زمان حمل بار از هندوستان و آسیای شرقی به روسیه از ۴۵ روز به ۲۵ روز کاهش می‌یابد.

یونس رنجکش افزود: ۳۰ درصد درصد از هزینه‌های هزینه حمل و نقل کالا نیز کاهش خواهد یافت.

وی گفت: پیش از ساخت خط ریلی آستارا - آستارا، گسستی در کریدور بین المللی شمال - جنوب وجود داشت که با تقویت ارتباطات ایران و جمهوری آذربایجان و اجرای این خط ریلی، این کریدور تکمیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز