خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری در کرج مطرح کرد:

افزایش صادرات با رونق محصولات دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۳۹۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توجه به محصولات دانش‌بنیان در زمینه افزایش ارزش واحد صادرات کشور تاثیرگذار بوده و باید بیش از پیش به صادرات محصولات دانش‌بنیان اهمیت داده شود.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری عصر شنبه در نشست شورای اداری استان البرز که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار می‌شد، افزود: یکی از مهمترین هدف‌ها در بخش صادرات افزایش ارزش هر واحد کالای صادراتی در مقایسه با سال گذشته است که البرز توانسته به موفقیت‌های قابل توجهی دراین زمینه دست یابد.

وی با تاکید بر اینکه البرز توانسته ارزش هر واحد صادراتی خود را از 27 دلار به 32 دلار افزایش دهد، اظهار داشت: امروز شاهد آن هستیم که صادرات در البرز کیفی تر شده که بارقه امیدی برای رونق اقتصادی هرچه بیشتراست.

شریعتمداری اضافه کرد: توجه به شهرک های صنعتی و بحث معافیت های مالیاتی آنها از جمله موارد مهم دیگر است که اقداماتی درباره آنها انجام شده و پیگیری ها ادامه دارد.

وزیر صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امروز براساس گزارش ها شاهد فعالیت 39 درصد جمعیت شاغلان در بخش صنعت البرز هستیم، همچنین دراین استان مجوزهای بهره برداری در زمینه 600 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالا اعلام شده است.

شریعتمداری گفت: در استان البرز 201 طرح توسعه در دست اجرا داریم که 3.7 درصد طرح های اجرایی با سرمایه گذاری 20هزار میلیارد تومان را دربرمی گیرد.

وی اضافه کرد: این طرح ها اشتغالزایی قابل توجهی را به همراه می آورد و با رشد تقاضا برای تاسیس واحدهای صنعتی انتظارمی رود زمینه رونق هرچه بیشتر در البرز فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز