خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان:

محیط زیست سالم، پایه توسعه جوامع است/خطا در استقرار شهرک تخصصی روی زنجان

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۳۱۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با تشریح برنامه های روز ملی هوای پاک گفت: شعار امسال این هفته «قانون هوای پاک، قانون‌نفس» نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سیدرضا موسوی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان، امروز (27 دی) در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های روز ملی هوای پاک، گفت: برنامه‌های امسال به جهت تصویب قانون هوای پاک با رویکرد متفاوتی اجرا می شود.

موسوی، با ابراز امیدواری از اثرات مثبت این قانون در محیط زیست، ادامه داد: اداره حفاظت محیط زیست در خصوص قانون مدیریت پسماند و هوای پاک نقش نظارتی دارد.

وی، با یادآوری اینکه روز ملی هوای پاک با شعار قانون هوای پاک، قانون نفس نامگذاری شده است، ادامه داد: برنامه های این هفته در راستای نهادینه کردن قانون هوای پاک اجرا می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، با اشاره به اینکه مدیریت جمعیت از مهمترین معیارهای حفظ محیط زیست است، گفت: نگاه بلندمدت و اجرای سند آمایش منطبق با مسائل زیست محیطی خواهد بود.

موسوی، با اشاره به مفاهیم توسعه پایدار و اهمیت آن در جامعه، افزود: سند آمایش باید برای مسئولان قابل استناد جهت سرمایه گذاری در استان باشد.

مدیرکل‌حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با اشاره به اهمیت دپوی موادمعدنی و پسماندهای شهرک تخصصی روی در زنجان، و نگرانی مردم و مسئولان استان در این راستا، گفت: باید با این موضوع منصفانه برخورد شود.

این مسئول دراین زمینه اضافه کرد: نگرانی‌ها درحوزه دپوی پسماندهای شهرک صنعتی روی زنجان به جاست و باید هر په زودتر نسبت به محل جدید دپوی این مواد اقدامات اساسی انجام گیرد.

این مقام مسئول در استان زنجان، با یادآوری اینکه صرف انرژی برای حل مشکلات در این حوزه می‌تواند کمک اساسی به مسئولان کند، تصریح کرد: به هرحال استقرار این شرکت در این منطقه از زنجان یک خبط و خطا در گذشته بوده است و ما امروز در مواجهه با این موضوع در شهرک تخصصی روی با مقدار زیادی فلزات سنگین معدنی خطرناک برای محیط زیست روبرو هستیم که باید هرچه زودتر در این زمینه اقدامات زیست محیطی اساسی انجام گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به معرفی هفت پهنه برای دپوی مواد سنگین فلزی خطرناک پسمانده های روی از سوی این اداره خاطرنشان کرد: پس از تعیین محل جدید، دپوی مواد در این مناطق انجام خواهد شد.

وی، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه در پاییز امسال 25 صنعت به عنوان صنعت آلاینده معرفی شده است، گفت: اگر تا پایان زمستان این آلایندگی برطرف شود از این لیست حذف خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز