خبرگزاری کار ایران

فرماندار دیر مطرح کرد:

ایجاد ایستگاه لرزه نگاری در شهرستان دیر

کد خبر : ۵۷۵۵۴۳

فرماندار دیر گفت: نبود ایستگاه لرزه نگاری در دیر باعث شده است برخی زمین‌لرزه‌های این شهرستان ثبت نشود.

به گزارش ایلنا، حمزه اعتماد اظهار داشت: پس از زلزله 4.9 ریشتری 14 آذر بارها این شهرستان لرزیده اما برخی از آنها در مرکز لرزه نگاری ثبت شده است.

اعتماد افزود: نبود ایستگاه لرزه‌نگاری در دیر باعث شده که زلزله‌های زیر 3 ریشتر ثبت نشود.
 
وی ادامه داد: نزدیک‌ترین ایستگاه‌های لرزه‌نگاری به دیر ایستگاه‌ اهرم و خورموج است که بیش از 100 کیلومتر با این شهر فاصله دارند.

فرماندار دیر افزود: با مرکز لرزه‌نگاری کشوری صحبت کرده‌ایم و آنها گفته‌اند که ایجاد چند ایستگاه لرزه نگاری در استان بوشهر در برنامه ششم توسعه دیده شده، که یکی از آنها در دیر نصب خواهد شد.
 
اعتماد با تاکید بر سرعت در راه‌اندازی این ایستگاه، بیان کرد: هزینه ایجاد هر ایستگاه را دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرده‌اند و ما گفته‌ایم اگر نیاز باشد از اعتبارات شهرستان مبلغی اختصاص می‌دهیم تا سریع‌تر راه‌اندازی شود.
 
وی همچنین در خصوص زلزله 3.9 ریشتری بامداد امروز در دیر گفت: این زلزله خسارتی نداشت اما به علت تداوم زلزله در چند وقت اخیر باعث ترس مردم شد.
 
فرماندار دیر با دعوت مردم به آرامش از برپایی سه اردوگاه موقت در شهرهای دیر و بردستان خبردادو گفت: تا کسانی که می‌خواهند شب را در خارج از خانه صبح کنند به این اردوگاه‌ها بروند.
 
زلزله 14 آذر باعث مصدوم شدن 33 نفر در دیر و شهر بَنَک از توابع شهرستان کنگان و ترک خوردن دیوار برخی خانه‌ها و مکان‌های عمومی در دیر شد.
 
بنا به برآورد صورت گرفته بازسازی این خسارت‌ها 250 میلیارد ریال هزینه دارد.

دیر در 200 کیلومتری جنوب بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز