خبرگزاری کار ایران

سرپرست هیات کاوش اندیمشک خبرداد:

ادامه عملیات کاوش آثار تاریخی در بلوار پیروزی اندیمشک

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۶۸۹

سرپرست هیات کاوش اندیمشک از ادامه عملیات کاوش آثار تاریخی در بلوار پیروزی این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیناروند با علام این خبر اظهار داشت: در شهریور ماه گذشته، شرکت آب و فاضلاب اندیمشک درحال عملیات حفاری و لوله‎گذاری در سطح شهرستان اندیمشک بود که کارکنان این شرکت حین این عملیات در بلوار پیروزی با یک سری آثار تاریخی از جمله ظروف سفالی و بقایای استخوانی برخورد کردند. در دو نقطه دیگر تحت نظارت ما نیز چنین اتفاقی رخ داد که ما به محض برخورد با آثار، عملیات لوله‎گذاری را متوقف کردیم.

وی افزود: به همین دلیل با هماهنگی اداره‎ کل و معاونت میراث فرهنگی استان، تصمیم بر آن شد تا با توجه به آسیبی که به آثار کشف‎ شده رسیده بود و امکان تدفین این آثار، کاوش نجات ‎بخشی در قبال آثار صورت گیرد که مورد موافقت پژوهشکده باستان‎شناسی میراث فرهنگی نیز قرار گرفت و عملیات آغاز شد.
 
سرپرست هیأت کاوش اندیمشک خاطر نشان کرد: آن‎ چه که در روز اول مشاهده شد این بود که بیشتر ظروف سفالی در دیواره‎ها شکسته شده‎ بودند اما دو ظرف شامل یک خمره و قمقمه سفالی سالم مانده بودند که نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی اندیمشک بلافاصله آن‎ها را به اداره منتقل کردند؛ با این‎حال، از زمانی که کاوش را آغاز کردیم هنوز اثر دیگری برداشت نشده است چرا که در حال کار روی خاک سطحی هستیم. پس از اتمام عملیات کاوش، یافته‎ها برداشت می‎شوند و مطالعه درخصوص آن‎ها انجام خواهد شد تا اطلاعات دقیق‎تر درخصوص قدمت آثار به دست آید.

وی با بیان این‎که درحال حاضر براساس نیاز، یک ترانشه روی آثار کشف‎ شده ایجاد کرده‎ایم افزود: آثار در عمق 6/5 تا 7 متری سطح زمین قرار گرفته‎اند که ما یک ترانشه 8 متری باز کردیم تا جای کار بیشتر داشته باشیم.

دیناروند در پایان اظهار داشت: کار کاوش بافت‎هایی که دارای آثار تاریخی یا بافت فرهنگی نیستند، تقریباً پایان یافته و به زودی وارد بافتی خواهیم شد که آثار فرهنگی در آن جای گرفته‎اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز