خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

۱۶ آذر نماد استکبارستیزی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی دانشجویان است

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۵۴۹

استاندار مرکزی با صدور پیامی ۱۶ آذر روز دانشجو را به جامعه دانشگاهی تبریک گفت.

به گزارش ایلنا از اراک، متن پیام سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی به مناسبت روز دانشجو به شرح ذیل است:

۱۶ آذرماه که به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است نماد استکبارستیزی، آزادی‌خواهی، دینداری و استقلال‌طلبی دانشجویان همیشه بیدار و فرهیخته‌ ایران اسلامی است.

وی بیان کرده است: حماسه ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، بازتاب اعتراض بر حق دانشجویان مسلمان ایران به کودتای ۲۸ مرداد و یاد‌آور عکس‌العمل منطقی و حماسه پرشکوه استقامت و پایداری جامعه دانشگاهی در برابر سلطه خارجی و خودکامگی داخلی بود. در این روز، سه دانشجوی حق‌طلب و آزادی‌خواه با رنگین ساختن سنگفرش‌های دانشگاه تهران به خون سرخ و جوشان خویش، سندی دیگر از روح میهن‌پرستی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی فرزندان این مرز و بوم را در پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشتند و در گوش جهان فریاد کردند که ایرانیان از هر قشری در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان همچون سروی استوار، ایستاده‌اند و برای استقلال کشور حاضر به نثار جان خود نیز هستند. این حرکت آزادیخواهانه در آن سال‌ها توانست همچون فریادی‌رسا و پرطنین،‌ طلیعه و تکوین جنبشی را رقم بزند که بعدها جنبش دانشجویی نام گرفت.

آقازاده تصریح کرده است: پیشگامی و پیشتازی ارزنده دانشگاهیان و دانشجویان در همه عرصه ها و تحولات ایران، چه در اعصار قبل و چه در دوران بعد از انقلاب اسلامی همواره تعهد دانشگاه را نسبت به ارزش‌های والای ملی و دینی که ملت به آن پایبند است، نشان داده و در شرایط حساس کنونی نیز دانشجویان با سرلوحه قرار دادن آرمان‌های اسلامی و ملی خویش، وظیفه دانش‌پژوهی، تعمق، نو‌آوری علمی و تلاش در جهت اعتلای اقتصادی و فرهنگی کشور را هرگز از منظر خویش دور نخواهند ساخت.

استاندار مرکزی ضمن گرامیداشت سالگرد حماسه ملی ۱۶ آذر و تبریک این روز بزرگ  به همه دانشجویان و دانشگاهیان عزیز، با نثار سلام و درود خالصانه خود به ارواح پاک سه دانشجوی شهید « قندچی، بزرگ نیا و شریعت‌رضوی»، یاد و خاطره جاوید همه شهیدان راه استقلال و آزادی و دیگر شهیدان دانشجو در عرصه‌های انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز