خبرگزاری کار ایران

افزایش بازدید گردشگران خارجی از مراکز تاریخی -فرهنگی اردبیل

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۹۱۵

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل از افزایش بازدید گردشگران خارجی از موزه‌های این استان در نیمه نخست سال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی زاده  با اعلام این خبر تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری هزار و 723 گردشگر خارجی و در سه ماهه دوم سال هزار و 495 گردشگر از موزه های اردبیل بازدید کردند.

وی گفت : این آمار در مقایسه با بازدید گردشگران در سال گذشته رشد محسوسی را نشان می دهد که گویای علاقه مندی گردشگران خارجی به آثار تاریخی و باستانی این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان  اردبیل متذکر شد: رتبه نخست بازدید به گردشگران آلمانی اختصاص دارد و علاوه بر این از کشورهای چین، سوئد، فرانسه، آمریکا، استرالیا و حتی کشورهای آسیای شرقی نیز از موزه های اردبیل بازدید داشتند.

حاجی زاده  متذکر شد: مجموع کل بازدید از موزه های استان نیز در سه ماهه نخست سال جاری 49هزار و 131 نفر و در سه ماهه دوم سال 146 هزار و 549 نفر به ثبت رسیده است.

وی به اشاره به فعالیت هفت موزه میراثی در استان اردبیل افزود: نزدیک به 65 درصد از بازدیدها مربوط به مجموعه بقعه ثبت جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی است.

وی تاکید کرد: به غیر از موزه‌های میراثی، موزه شهرداری اردبیل، موزه مفاخر، موزه شهدا، موزه تاریخ علوم و موزه تاریخ طبیعی از دیگر موزه های دایر در استان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز