خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل:

مرمت بقعه شیخ صفی‌الدین نیازمند تزریق اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۹۱۴

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: مرمت بخش‌های مختلف بقعه ثبت جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی نیازمند تزریق اعتبار مناسب است.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی تنها اثر ثبت جهانی استان اردبیل است  و این بنای تاریخی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد معماری، تاریخی، فرهنگی و تاثیرگذاری آن جزو آثار شاخص کشور محسوب می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: با وجود اهمیت بنا، اعتبارات تخصیصی سالانه جهت مرمت بخش های مختلف آن کافی نیست.
به گفته دکتر حاجی‌زاده این مجموعه گسترده شامل بخش‌های متنوع از جمله سه باب موزه صنایع دستی، باستان شناسی و چینی خانه است که نگه‌داری تمامی این بخش‌ها مستلزم اعتبارات مناسب است.
او با بیان اینکه پایگاه ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی سالانه مطابق با جداول و فرم های ارسالی اعتبار پروژه ها را برآورد می کند، ادامه داد: با این وجود هیچگاه اعتبارات مطابق با برآوردها تخصیص نمی یابد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: مرمت و نگه‌داری آثاری همچون بناهای موجود در مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی امری دائمی است و ما نیازمند اعتبار مناسب جهت اجرای برنامه های مرمت، حفاظت و نگه داری هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز