خبرگزاری کار ایران

مرکز کنترل کیفیت هوا اعلام کرد:

هوای مشهد در شرایط هشدار قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۷۳۸

براساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوا امروز نیز هوای مشهد در شرایط هشدار قرار دارد.

 به گزارش ایلنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار داشت: ایستگاه‌های خاقانی با 165، الهیه با 155 ، شهید مفتح با 152 و چمن با 151 پی.اس.آی را آلوده‌ترین نقاط امروز در مشهد برای همه گروه‌های سنی است.
 
حمید صالحی افزود: ایستگاه‌های امامیه با 146، خیام شمالی و سمزقند هر یک با 142، شهید کریمی با 139، سرافرازان با 137و شهید آوینی با 109 پی.اس.آی نیز دیگر نقاط آلوده امروز در مشهد است.
 
صالحی بر لزوم استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکار گرفتن خودروهای شخصی تاکید کرد و افزود: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروه‌های آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند.
 
وقوع پدیده وارونگی هوا و تخلیه آلاینده‌ها به لایه‌های فوقانی سبب آلودگی هوا از ابتدای آبان در مشهد شده  و نوزیدن باد نیز بر شدت آلودگی افزوده است.
 
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند.
 
شاخص‌کلی‌کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز