خبرگزاری کار ایران

دادستان ملارد مطرح کرد:

شبکه‌های اجتماعی در افزایش‌ضریب مطالعه تاثیرگذار بوده‌اند/ فرهنگ کتابخوانی با نگاه بخشی محقق نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۶۵۷

دادستان ملارد گفت: با عنایت به ضعف‌های جامعه در ارتباط با سرانه مطالعه، گسترش شبکه‌های اجتماعی علیرغم برخی ناهنجاری ها، از حِیثِ افزایش نسبی میزان مطالعه تاثیرگذار بوده است.

به گزارش ایلنا، جواد جبله(دادستان شهرستان ملارد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، ضمن مثبت خواندن مناسبت‌هایی همچون هفته کتاب، به عنوان تمرینی برای کتابخوانی هرچه بیشتر گفت: شبکه‌های اجتماعی با همه تهدیدهایی که در پی دارند، از حیث بالابردن سرانه مطالعه حامل توفیقاتی نیز بوده‌اند.

جبله افزود: در این میان، هدفمندی مطالعات و حرکت آن به سمت صحت و مطالعه کتب مفید، ضرورتی است که باید بصورتی ویژه مورد توجه قرار گیرد.

دادستان ملارد عنوان کرد: توسعه فرهنگ کتابخوانی با نگاه بخشی و جزیره‌ای محقق نمی‌شود. باید این موضوع بصورت فراگیر در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

جبله گفت: نباید روسای ادارات در این خصوص مستثنی قلمداد شوند و به اعتقاد بنده در صورت برگزاری مسابقات کتابخوانی در سطح مدیران ادارات شهرستانی،ضریب حصول موفقیت‌ها در بخش کتابخوانی دو چندان خواهد شد.

دادستان ملارد عنوان کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی در حوزه‌های فرهنگی پیشرو و فعال است و استان تهران در میان دیگر استان‌های کشور، موفق و فعالانه‌تر عمل کرده است.

محمودی، رئیس دادگستری شهرستان ملارد نیز با اشاره به تلاش مجموعه قضایی شهرستان ملارد برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در میان کارمندان و فعالان حوزه قضایی گفت: در دیگر حوزه‌های فرهنگی نیز دستگاه قضایی ملارد در زمره دستگاه‌های قضایی موفق است و امیدواریم این روند در آینده نیز با دوام و قوام مضاعف استمرار یابد.

برنامه های متنوعی برای هفته کتاب پیش بینی و طراحی شده است

در ادامه این مراسم، علیرضا رئیس اوژن، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد، با اشاره به دستورکار اصلی این نشست(هفته کتاب) و نقش آن در ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: با همیاری نهاد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، برنامه‌های متعدد و متنوعی در این راستا تعریف شده که به فضل الهی در مناسبت مذکور، اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی افزود: بدون تردید، با همگرایی و همیاری دیگر دستگاه‌ها همچون شهرداری، شورای شهر، آموزش و پرورش و تمامی ادارات فعال شهرستانی، برنامه‌های هفته کتاب به نحو شایسته‌تری انجام می‌پذیرد و به تبع با برگزاری پرشور این مناسبت، زمینه حصول اهداف از پیش تعیین شده به نحو مطلوب‌تری فراهم خواهد شد.

اوژن در تشریح برنامه‌های تعریف شده برای هفته کتاب عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب در کتابخانه شهید رجایی به مدت 10 روز و لحاظ شدن تخفیف 50 درصدی، از نمونه دستورکارهایی است که مد نظر قرار گرفته و امید آن داریم با حضور اقشار متعدد اجتماعی بخصوص دانش‌آموزان، گامی ارزنده در راستای اعتلای فرهنگ کتابخوانی برداریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملارد گفت: اجرای مسابقات کتابخوانی،تجلیل از خادمان کتاب و رونمایی از کتب جدید در کنار راه اندازی ایستگاه‌های مطالعه در مناطق پرتردد شهرستان از دیگر اقداماتی است که در هفته مذکور، اجرایی و عمیلیاتی خواهد شد.

گفتنی است در پایان این نشست، محمد قادری تفرشی رئیس اداره آموزش و پرورش ملارد با اشاره به در پیش بودن مراسم 13 آبان از آمادگی مدارس این شهرستان برای برگزاری باشکوه مراسم مذکور خبر داد و با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی متنوع همچون اجرای سرود توسط 700 دانش آموز ملارد و 300 دانش آموز در بخش صفادشت یادآور شد: همیاری مدیریت شهری برای برگزاری باشکوه‌تر این مراسم بسیار تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم با همنوایی لازم این مهم محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز