خبرگزاری کار ایران

شهردار ارومیه مطرح کرد:

شرکت‌های فرآوری و کنسانتره داخلی توان رقابت با شرکت‌های چینی را ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۱۷۲

شهردار ارومیه گفت: متأسفانه شرکت‌های فرآوری و کنسانتره داخلی توان رقابت با شرکت‌های چینی را ندارد و از سوی دیگر نرخ پایین خرید صنعتی محصولات از کشاورزان نیز یکی از مشکلات اصلی باغداران است.

به گزارش ایلنا، محمد حضرت پور در نخستین جلسه میز توسعه صادرات سیب کشور که در سالن جلسات فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: موضوع سیب دغدغه اصلی 30 درصد از مردم استان آذربایجان غربی است بنابراین توجه به مشکلات این بخش باید بیش از پیش در اولویت مسئولان باشد.

حضرت پور گفت: سال گذشته فقط 345 هزار تن صادرات سیب داشتیم در حالیکه باید بسیار بیش از این مقدار صادرات انجام شود بنابراین با شناسایی بازارهای هدف و حل مشکلات سورتینگ و بسته‌بندی می‌بایست در پی نقش آفرینی مؤثر در بازار سیب منطقه باشیم.

وی افزود: باید وزارت صنعت، معدن و تجارت با اهتمام بیشتری به شناسایی بازارهای هدف بپردازد و صادرکنندگان را یاری کند.

شهردار ارومیه گفت: متأسفانه شرکت‌های فراوری و کنسانتره داخلی توان رقابت با شرکت‌های چینی را ندارد و از سوی دیگر نرخ پایین خرید صنعتی محصولات از کشاورزان نیز یکی از مشکلات اصلی باغداران است.

حضرت پور تصریح کرد: باید وزارت صنعت، معدن و تجارت  برای کمک به به خس کشاورزی و در اختیار قرار دادن سرمایه در گردش مسئولانه وارد عمل شود و در این میان چون آذربایجان غربی یک سوم از تولید سیب کشور را دارد بنابراین باید به همین نسبت تسهیلات لازم در اختیار صادر کنندگان استان قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز