خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد فومن خبر داد:

برگزاری یادمان شاعر پرآوازه فولکلور گیلان، «شیون فومنی» در زادگاهش

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۷۹۴

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن از برگزاری نوزدهمین یادمان شاعر پرآوازه فولکلور ایران و گیلان، میراحمد سید فخری نژاد «شیون فومنی» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش‌ایلنا از فومن، یوسف  نیک‌انجام بیان کرد: نوزدهمین‌یادمان شاعر پرآوازه فولکلور ایران و استان گیلان میراحمد سید فخری نژاد «شیون فومنی» روز پنج شنبه ٢٣ شهریور ماه جاری ساعت ١٦:٣٠  در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزارخواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد فومن با بیان اینکه سعی شده مراسم یادمان امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت تر باشد، گفت: امسال تلاش شده تا این یادمان از تک بُعدی بودن و صرف قرائت اشعار در وصف مرحوم شیون فومنی خارج و به صورت ترکیبی برگزار شود.

نیک انجام اجرای موسیقی سنتی توسط کیانوش علی پور ، کتابت اشعار شیون به صورت خوشنوسی همزمان  با قرائت اشعار  همراه با موسقی ، اجرای تئاتر  از منظومه  گاب دکفته بازار  شیون فومنی ،قرائت شعر توسط شاعران نام آشنای گیلانی از جمله  برنامه های این  همایش عنوان کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن همچنین به حضور مهمانان ملی نیز اشاره و یادآورشد: علیرضا طبائی شاعر پیشکسوت کشوری و حسین محجوبی طراح و نقاش کشوری از مهمانان ویژه این همایش معرفی کرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به رونمایی از طرح علمی و پژوهشی یادمان استاد شیون فومنی در این همایش، تصریح کرد:  با توجه به اینکه برگزاری  یادمان سال آینده به صورت  علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد، قرار است در قالب این طرح مقالات و نوشته هایی با موضوع ابعاد مختلف اشعار شیون جمع آوری شده و بعد از داوری و انتخاب آثار برگزیده در سال آینده طی مراسمی از نویسندگان این آثار تجلیل و تقدیر به عمل آید.

وی تصریح  کرد: خانواده مرحوم شیون به ویژه فرزند ارشد وی (حامد فومنی) در برگزاری برنامه امسال همچون سال های گذشته مشارکت ویژه و همه جانبه ای دارد.

نیک انجام در پایان  ضمن  دعوت  از علاقه مندان  و دوستداران  شیون  فومنی  جهت  حضور  در  این مراسم ، از حمایت های مادی و معنوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  گیلان ، فرماندار ، نماینده  مردم فومن و شفت در مجلس شورای  اسلامی، در برگزاری این مراسم و همچنین اصحاب رسانه که  نقش تأثیرگذاری در اطلاع‌رسانی و حضور گسترده مردم در این یادمان در سال های گذشته داشته اند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز