خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۸/ ۱میلیارد دلار سرمایه خارجی برای فعالیت‌های اقتصادی فارس

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۴۴۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه استان فارس در سال های اخیر در زمینه توسعه واحدهای صنعتی پیشتاز بوده، گفت: در دولت یازدهم امکان تخصیص بیش از ۸/ ۱میلیارد دلار از محل تسهیلات خارجی میان مدت (فاینانس) برای فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی فارس درنظر گرفته شده‌است.

به گزارش ایلنا عملیات اجرایی طرح تولید تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در آیینی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در منطقه دالین شهرستان سپیدان استان فارس آغاز شد.

محمد شریعتمداری در این خصوص گفت: دولت یازدهم با رویکردی ویژه به بخش صنعت 16هزار میلیارد تومان در قالب طرح ارتقای توان تولید به 27هزار و 500 واحد صنعتی اختصاص داده است.

وی خاطرنشان ساخت: بیش از یک میلیون دلار نیز از صندوق توسعه ارزی در دولت یازدهم برای فعالیت های عمده صنعتی استان فارس اختصاص داده شده است.

وی درمورد طرح پترو گاز دالین سپیدان گفت: این واحد صنعتی با 20 میلیون یورو سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود و با توجه به اینکه محل احداث این واحد تولیدی در محیط بسیار زیبایی واقع شده است، باید در ساخت و ساز این واحد صنعتی، تمام استانداردهای زیست‌محیطی رعایت شود.

شریعتمداری افزود: بنا به اظهار پیمانکار این طرح، این واحد صنعتی ظرف یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

اجرای طرح پتروگاز دالین با سرمایه‌گذاری ۱۷۸میلیارد تومانی 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در این آیین اعلام کرد: عملیات اجرایی طرح پتروگاز دالین با هدف تولید تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و با سرمایه گذاری 178 میلیارد تومانی اجرا می‌شود.

علی همتی ارزش ماشین‌آلات داخلی این پروژه را30 میلیارد تومان و ارزش ماشین‌آلات خارجی این طرح را 20 میلیون یورو برشمرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح، برای سیصد نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه عنوان داشت: اسکلت فلزی تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، دیگ بخار فین تیوپ، هواساز، مخازن فلزی تحت فشار، مبدل لوله و پوسته، دستگاه تصفیه گاز، دستگاه تقلیل فشار گاز و ... از محصولات تولیدی این واحد در زمان بهره برداری است.

به گفته همتی، این طرح در زمینی به وسعت 158 هزار متر مربع در دالین شهرستان سپیدان شیراز اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز